Ahoj, chtěla bych se zeptat na váš názor, jestli je možné dělat letušku a zároveň studovat vysokou školu - prezenčně, nikoli dálkově. Pemýšlím čistě hypoteticky nad tím, jestli by to šlo skloubit. Vzdělání je pro mě na prvním místě. Díky za odpověď
Dobrý den, chtěl bych se u tohoto tématu zeptat, jak je to s muži. Muž se nestává letuškou, ale stewardem. Dále by mě zajímalo, zda-li je tato práce nějak limitovaná věkem i při nástupu /už mi není 20/. Díval jsem se na podmínky přijetí k ČSA a nic o věku tam nebylo, u TVS jsem žádné podmínky přijetí zatím nikde nenašel. Dále by mě zajímal požadavek na BMI. ČSA požaduje max. 24,9. Toto může být u mužů problém. Muži jsou od přírody těžší a pokud např. chodí do posilovny nebo se věnují nějakému sportu s BMI do 24,9 může být problém. Jednou na palubě letadla jsem potkal stewarda, který dle mého odhadu /odhad mohl být špatný/ BMI nemohl splnit. Dále bych se chtěl zeptat, jak to chodí při výběrovém řízení, na co se klade důraz, na co si dát pozor atd...Předem děkuji za odpovědi.
Reaguji na Viktor: Podmínky jsou u každé letecké společnosti malinko rozdílné,ale většinou jsou to tyto:
-Vzdělání min.středoškolské s maturitou
-Výborna znalost angl.jazyka+další jazyk.Čím více jazyků člověk umí,tím lépe.
-Věk min.18 let až 35,ale jsou i letušky a stewardi kterým je přes 40.....
-Příjemný vzhled,být komunikativní atd
-Výška u mužů cca-170-190cm,BMI se u mužů výpočítava malinko rozdílně než u žen.
-Trestní bezúhonnost
-Umět plavat,výborny zdrav.stav
BMI(Muži):
Podváha:Menší než 20
Normální váha: 20 - 24,9
Mírná nadváha :25 - 29,9
Obezita: 30 - 39,9
Těžká obezita :Vyšší než 40
Výběr uchazečů probíhá u každé společnosti jiným způsobem. Obecně lze říci, že v prvním kole budou testovány především jazykové znalosti a kominkativní schopnosti . Po absolvování tohoto prvního kola můžete být vyzváni k poměrně důkladné zdravotní prohlídce, jejíž součástí bývají i psychotesty,fyz.testy atp....
Druhé kolo ve většině případů sestává z osobního pohovoru, který následně rozhodne o přijetí.Po úspěšném příjeti se musí absolovat kurzy. Součástí kurzu je například meteorologie, nauka o letadle a zdravověda. Kurz je zpravidla ukončen závěrečnými zkouškami....
Snad jsem alespoň malinko pomohla,jinak na stránkach jednotlivých let.společnosti najdeš spoůstu infa.jaké požadavky požadují právě oni.
Reaguji na Adriankaa55: Děkuji za info, ale chtěl bych se ještě zeptat, pokud můžu. Podle toho co píšeš, je možné začít jako steward i po 40, pokud vše splním t.j. jazyky, zdravotní testy, psychologické testy atd...? Pak by mě zajímalo výpočet BMI. Vzorec pro výpočet BMI je daný, ale píšeš, že u mužů se to počítá trochu jinak. Podle mě jsou to jednoduché počty t.j. při výšce 185 cm musím vážit max. 85 kg. Při 86 kg už nesplním BMI. Jak se to tedy, pokud víš? Předem děkuji za odpověď.
Reaguji na Viktor: Je pravda,že většina let.společnosti dáva přednost mladším lidém,přece jen zdrav.stav a fyz.kondice je u mladších lidí mnohém lepší než u těch starších.Navíc člověk se musí dobře přizpůsobovat(časté lety a změna časového pásma),to působí na tělo hodně negativně,takže mladší člověk tyto podmínky snáší lépe....Spíš jsem to myslela tak,že u některých let.společnosti pracují i letušky/stewardi kterým je např. i přes 40 let,ale začínali např. ve 25 letech,pokud je jejích kondice stále skvělá,tak klidně mohou pracovat jako stewardi nadále......Na tyto pozice se hlásí spoůstu uchazečů,takže chce to mít velké štěstí,při výb.řízení atp.
BMI je hodně inviduální,u každého je to jinak,takže tohle je jen spíše orientační,záleží na spoůstě jiných faktorech,které váhu ovlivňují-(svalová hmota,tuky atd.) Takže nezáleží jen na výsledků BMI.Když to řeknu jednoduše,spíše jde jen o to aby člověk nebyl přílíš tlustý nebo naopak přílíš hubený,aby mohl zvládat veškeré pracovní povinnosti a situace atp.
Výpočet BMI=hmotnost [kg] / výška v m2=výsledek
Ahoj, možná jsem ještě malá, protože mi teprv v červnu bude 14, ale už radši musím myslet na svou budoucnost. Vzhledem k tomu, že mě práce letušky přitahuje nejvíce, ráda bych se zeptala těch zkušenějších a žen, slečen, které s tím mají zkušenosti, jestli je správné jít na střední školu zaměřenou na letectví a jestli byste mi mohli poslati odkaz. Moc ráda bych byla, kdybyste mě někdo mohl seznámit se všemi podmínkami, protože si vůbec nevím rady.
Reaguji na Nikie: Moje kamarádka pracuje jako letuška,takže pár informaci mám. Určitě je to velké +, jít na školu zaměřenou na letectví,ale není to podmínkou,stačí jakakoliv střední škola s maturitou.(např.hotelová škola či jazyková je taky výhodou atp)Důležitější je spíše umět skvělé ovládat anglický jazyk+další jazyky.Mít skvělý zdrav.stav a být fyz.zdatna....Letuška je určitě krásné povolání,ale taky velmi náročné,alespoň podle toho co mi vyprávěla kamarádka.Zde je odkaz jaké jsou podmínky u určitých let.společnosti.Na internetu najdeš spoůstu informaci o tomto povolání.Kdyby jsi ještě chtěla něco vědět tak mi napiš SZ,díky kamarádce mám spoůstu informaci,tak ti je ráda poskytnu.
REAGUJI na NIKIE. Podmínky pro práci letušky najdeš na internetu. Zde máš podmínky ČSA - kritéria pro zařazení do výběrového řízení:
Věk – minimálně 19 let
Vzdělání – minimálně úplné středoškolské ukončené maturitou
Výborná znalost českého jazyka
Výborná znalost angličtiny a dobrá znalost dalšího jazyka (němčina, francouzština, španělština, ruština, italština, arabština)
Výborný zdravotní stav
Velmi dobrá psychická způsobilost a fyzická zdatnost
Příjemný a estetický vzhled, perfektní společenské vystupování
Specifické požadavky:
výška:
Ženy (160–185 cm)
Muži (160–190 cm)
váha:
Pro výpočet váhy je používán index tělesné hmotnosti BMI (Body Mass Index), kdy tělesná hmotnost vyjádřená v kilogramech se vydělí druhou mocninou tělesné výšky vyjádřené v metrech: BMI = tělesná hmotnost (kg): výška na druhou (m). Za vyhovující hodnoty se považuje BMI = 19,5–24,9.
Zde máš požadavky společnosti RYNAIR
Požadované vzdelanie stredoškolské s maturitou
nadstavbové/vyššie odborné vzdelanie
študent vysokej školy
vysokoškolské I. stupňa
vysokoškolské II. stupňa
vysokoškolské III. stupňa
Znalosti Jazykové znalosti:
Anglický jazyk - aktívne
Požadovaná prax Pozícia je vhodná pre absolventa:
Áno
Osobnostné predpoklady, ďalšie požiadavky - komunikatívna znalosť anglického jazyka (slovom aj písmom)
- odporúčaný vek 18 - 35 rokov
- výška 157 - 185 cm
- dobrý zdravotný stav
- vedieť plávať
- trestná bezúhonnosť
Takže, bude-li Ti 14, zřejmě ještě chodíš na základní školu. Po ZŠ zkus školu s maturitou, která by Tě bavila, kde se učí cizí jazyky a která by Tě připravila na profesi, kterou by jsi mohla dělat, kdyby práce letušky nevyšla.S tím prostě musíš počítat, nemusíš projít např. zdravotnickými nebo psychologickými testy. Na Tvém místě bych se začal věnovat cizím jazykům, potřebuješ hlavně perfektní angličtinu a nějaký druhý jazyk k tomu. Na ZŠ by jsi nějaký cizí jazyk měla mít, není-li to angličtina, tak v tomto jazyce pokračuj, máš nějaké základy a něco už určitě z toho jazyka znáš a umíš. Máš-li na ZŠ angličtinu, tak v ní určitě dále pokračuj a druhý jazyk si vyber. Záleží jen na Tobě. Může být i ruština, která je češtině nejbližší. Pokud se nepletu, ruština je dnes jedním z jednacích jazyků EU, takže znalost ruštiny určitě využiješ. Ale volba druhého jazyka závisí jen na Tobě. Po maturitě bych to prostě zkusil a uvidíš.
Moc děkuji za odpověd ruštinu mě naučí babička, angličtinu mám povinnou a další jazyk mám francouzštinu. A kdybych šla tedy na tu leteckou a ta letuška by mi nevyšla co bychměla dělat potom?
Reaguji na medrin:
Travel Service i ČSA Services nabírají na letní sezónu... nabízí pracovní poměr do října (u ČSA nástup 1.5. nebo 1.6, u TVS si nejsem jistá), takže jestli chceš lítat třeba jen přes léto, teď je ideální příležitost.
Reaguji na olisak: Pochopil jsem to tak, že teď uděláš přijímací řízení. do konce října létáš a 1.11.jsi bez práce? V takovém případě bych v tom neviděl žádnou perspektivu... Zkušeností se získá hodně, ale co po skončení letní sezóny...? Pokud člověk studuje, vrátí se do školy, ale co ostatní...? Evidence nezaměstnaných na úřadu práce?
Spousta lidí má stálé zaměstnání, se kterým jsou možná z nějakých důvodů nespokojeni a chtějí odejít a zkusit práci palubních průvodčí /letušky nebo stewarda/. Z tohoto stálého zaměstnání by museli odejít, ale co potom? Bylo by možné si vzít, tzv. neplacené volno a přes léto létat /na tvz. vedlejší pracovní poměr nebo na dohodu o pracovní výpomoci, což je možné/, ale nevím, zda-li by to nějaký zaměstnavatel akceptoval. Je jasné a pochopitelné, že při úspěšném zvládnutí přijímacího řízení nastává tzv. "zkušební doba." Je vůbec možné po úspěšném zvládnutí přijímacího a poté i tzv. zkušební doby dostat pracovní smlouvu na dobu neurčitou nebo alespoň na nějakou delší dobu? A je možné to dostat u ČSA nebo Travel Servisu nebo u jakých aerolinek?
Reaguji na olisak: A pro zajímavost - abych tak zhodnotila tři roky svého lítání. Skvělá zkušenost, procestovala jsem kus světa, dostala se do míst, která bych sama asi nikdy nenavštívila, lítání stále miluju, nedovedu si představit jít si čapnout k počítači do kanceláře... ale začínám být hrozně unavená. Je to tím stylem života ze dne na den, poblázněný biorytmus, neschopnost plánovat si volný čas dopředu (hovořím čistě ze své zkušenosti u soukromých charterových aerolinek) a bohužel musím uznat, že zdravotně je to docela namáhavé. Trochu nezvládám se normálně stravovat (lety v noci, jím nepravidelně, nestíhám, atd.), takže problémy se zažíváním. Dost se mi zhoršila pleť (klimatizace v letadle, suchý vzduch), hlavně mi nedají spát vrásky, které jsem v necelých 23 letech neplánovala. A také musím zmínit už několikrát vyřčený problém, a to osobní život. Který se, bohužel - to musím přiznat, plně podřizuje tomu pracovnímu. Nikdy nebudu házet špínu na společnost, kde jsem začínala... šla bych do toho znovu, i kdybych věděla, jak to doopravdy chodí. Ale je to náročné. Opravdu. Pro rýpaly - nemyslím tím samotný výkon práce, ale celkový život, který se totálně liší od toho, kdy má člověk "normální" práci. Ale přes to všechno - stále tuto práci doporučuji mladým holkám po škole, které chtějí něco zažít.
Prosím, chtěl bych se zeptat. Píšeš zde, že létáš tři roky. Jak se Ti podařilo, že létáš takovou dobu a u jakých aerolinek? Po úspěšném absolvování přijímacího řízení se většinou dostává smlouva na hlavní turistickou sezónu a t.j. na dobu určitou a jak tato skončí, ty jednoduše přestáváš pracovat, jsi bez práce. Takže bych to jako perspektivní zaměstnání neviděl. Je pochopitelné, že přes turistickou sezónu se získá mnoho zkušeností, o tom není pochyb. Jak se Ti povedlo, že létáš takovou dobu?
Reaguji na kajinka_24: Páni, to jsem nečekala. Už jsem na škole byla dělat zkoušky a úspěšně, takže v září nastupuju, snad to nebude tak hrozný. Jinak díky za názor, beru to na vědomí
Ahoj holky,
taky se již velice dlouho zajímám o práci letušky. A nedávno jsem našla inzerát, kde nabízí společnost CAS Praha Ruzyně s.r.o. - pod vedením pana Brožíka, kurz který má připravit uchazeče na pohovory u leteckých společností.
Chci se zeptat zda už některá máte s touto firmou zkušenosti? Popřípadě jaké?
Cena kurzu mě vyjde na 3 200Kč, tak se chci zeptat zda mi pak opravdu bude nabídnuta práce, či pouze vyhodím prašule.
Díky moc za odpověď.
Andy
Ahoj holky. Potřebovala bych si to tedy ujasnit: Holčina, čerstvě odmaturovaná, chce být letuškou..... jak postupovat? Kde se konají jaké kurzy, konkurzy? Než jsem si to tu přečetla, domnívala jsem se, že práce letušky je trvalé zaměstnání. Společnosti si vypisují nějaká výběrová řízení? Nebo je dobré, poslat tam mejl a nabídnout se? Nevím, kde začít
Dobrý den, mám zájem o tuto práci jen se bojím zda nebude problémem mé tetování- jedno mám na břiše, to není vidět ale druhé mám na ruce, není to nic velkého ale je to na zápěstí. Nevíte někdo prosím jestli to je problém?
Moc děkuji za odpověď.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.