Ahoj, slyšela jsem, že je možné zkontrolovat zásilku na poště,tedypokud si objednám něco na zaplacení a chci mít jistotu,že skutečně v balíčku se nachází zboží, existuje možnost balíček otevřít nebo nějak zkontrolovat a pokud ano, tak je to před zaplacením nebo po?
Pokud vím, tak balíček můžeš otevřít až po zaplacení. Jediné, co můžeš před zaplacením zkontrolovat je, zda není balík nějak poškozen. V tom případě můžeš odmítnout převzetí.
Cituji mishka999: balíček můžeš otevřít až po zaplacení. Jediné, co můžeš před zaplacením zkontrolovat je, zda není balík nějak poškozen.
Tak tak Otevřít ho můžeš (za asistence kompetentního pracovníka pošty) pouze když je viditelně poškozen.
Byla jsem na poště pro balík, pracovnice mě upozornila, že je natržený. Doporučila mi zavolat vedoucí pošty a na poště převážit, zda-li odpovídá váha, která je uvedena na zásilce. Váha odpovídala, takže jsme ho nerozbalovali. Ale bylo mi řečeno, že kdyby váha byla odlišná, tak se balík s vedoucí rozbalí a sepíše reklamace. Za normálních okolností se balík nerozbaluje, co vím.
nene musíš první zaplatit a pak můžeš otvírat..dokud nezaplatíš tak za balíček odpovídá pošta a ta si nevezme na triko proč je balíček poškozen, když ho budou vracet pův.majiteli.
Jj při poškození se to obvykle převažuje, ale jestli ti někdo pošle místo telefonu pytlík rýže, to asi neovlivníš....
Cituji Dasule: to asi neovlivníš....
Ovlivní to max. tím, že požádá pracovnici pošty o to, aby balíček mohla před ní-svědkyní rozbalit, aniž by se vzdálila od pultu. Potom sepsat protokol - nikoliv o reklamaci - ale o obsahu balíku. Ona pouze dosvědčí, že tam byla rýže a ne mobil. Rozhodně lepší, než přijít domu a tam si to otevřít. P.S. samozřejmě po zaplacení.
jedině česká pošta neumožní se do balíku podívat, všechny ostatní přepravní společnosti mají přímo v podmínkách, že řidič - či jiný jejich pracovník - je povinnen zákazníkovi - přebírajícímu - umožnit plnou kontrolu zásilky - tedy balík rozbalit a detailně prozkoumat, jestli je vše v pořádku - a případné závady přímo s tímto pracovníkem sepsat, popřípadně můžete po takové kontrole balík odmítnou a ten je zaslán zpět odesílateli bez jakokoliv sankce z vaší strany
jediná rada, jak mít jistotu, že zaplacené a došlé zboží je to, co jste si objednali, je nepoužívat jako přepravce českou poštu a domluvit si s odesílatelem alternativní možnost zaslání zboží
Cituji matadi: řidič - či jiný jejich pracovník - je povinnen zákazníkovi - přebírajícímu - umožnit plnou kontrolu zásilky - tedy balík rozbalit a detailně prozkoumat, jestli je vše v pořádku - a případné závady přímo s tímto pracovníkem sepsat
A které společnosti to jsou? Nechávám si dovážet jak PPL, tak UPS a vším možným, ale opravdu mi nikdo balík nedá na otevření před zaplacením. Po zaplacení samozřejmě můžu před pracovníkem vše rozbalit a skontrolovat. Jestliže bude něco špatně, je mi svědkem, ale to je tak vše.
Dokážu si představit, že by si lidi objednávali různé věci, před zaplacením by balík rozbalili, řekli by si "Hmm to se mi nelíbí" a balík nepřevzali. Jak by to pak ta přepravní společnost řešila s odesílatelem? To je docela nemyslitelné. (A do nějakého reklamačního papíru už ten člověk napíše cokoliv.)
jsme firma a posíláme zboží takto běžně, jednáme s PPL, General, Toptrans a to přímo s jejich obchodními zástupci a tohle řešíme běžně - takže ano, řidič musí počkat na převzetí zboží a pokud je poškozené, je povinen sepsat protokol a ty zboží nemusíš přijmout
co se týká odmítnutí zásilky třeba proto, že ti nevyhovuje barva, velikost - jedná se pak o vraktu zboží a reklamaci řešíš přímo s dodavatelem a řídíš se jeho obchodníma podmínkama
pokud je zboží jiné než jsi si objednala, zboží vrátíš po přepravci zpět a řešíš to opět s dodavatelem
takže ano, u těchto přepravců funguje to, že zboží máš právo před řidičem překontrolova a to ještě bez zaplacení a zboží přijmout nebo odmítnout, v případě, že zboží odmítáš a vracíš zpět, řidič s tebou sepíše protokol že zboží vracíš zpět
- rozbité či jinak poškozené přepravou (škoda jde na vrub přepravci a reklamace se řeší s přepravcem a ty dostaneš od dodavatelské firmy nové zboží)
- odmítnuto převzít (špatně dodané nebo objednané zboží) - reklamace jde na vrub toběnebo dodavateli, dle toho, na čí straně vznikla záměna, kdy on si může dle jeho obchodních podmínek nechat zaplatit 2* balné a přepravné ( první tvoje objednávka vrácena bez zjevné vady zaviněné dodavatelem a druhá objednávka vyměněna na tebou udané parametry)
určitě u těchle firem někde najdeš jejich přepravní podmínky a bo s nimi jezdíme, tak vím, že to tak funguje a v případě jakéhokoliv problému řidič kontaktuje svého dispečera, případně přímo nás a záležitosti se potvrzují telefonem, případně e-mailem
jde jen o to, že řidiči se vymlouvají a nechce se jim do toho, protože pokud vznikne nějaké poškození přepravou, musí to uhradit - jde to přes jejich pojistku "na blbost"
Cituji matadi: takže ano, řidič musí počkat na převzetí zboží a pokud je poškozené, je povinen sepsat protokol a ty zboží nemusíš přijmout
Ano, to je pravda, před zaplacením je možné balík otevřít a zkontrolovat pouze pokud zásilka vykazuje znaky poškození, jak píšeš níže, protože je povinností přepravce doručit zásilku v pořádku.
Cituji matadi: co se týká odmítnutí zásilky třeba proto, že ti nevyhovuje barva, velikost - jedná se pak o vraktu zboží a reklamaci řešíš přímo s dodavatelem
To já vím, ale to je také až po zaplacení, to je prostě běžná reklamace zboží a s tím zásilková firma nemá nic společného.
Cituji matadi: - odmítnuto převzít (špatně dodané nebo objednané zboží)
Špatně dodané nebo objednané zboží s přepravcem nemá nic společného, tak nechápu, proč by toto měl řešit. Nebo to je nějaká nadstandardní služba?
Cituji matadi: určitě u těchle firem někde najdeš jejich přepravní podmínky
Právě si pročítám podmínky PPL a o otevření balíku se tam píše pouze v souvislosti s poškozenou přepravkou, což je běžné i u České pošty.
Píše se tam mimo jiné, že podmínkou k předání zásilky je podepsání převzetí (nebo zaplacení určené částky):
Podmínky předání zásilky jsou následující:
a) potvrzení převzetí zásilky osobou dle první věty tohoto odstavce podpisem na dokladu zasílatelem k tomuto účelu určeném
d) v rámci doručení dobírkové zásilky je vedle podmínek uvedených výše pod písm. a) a b) tohoto odstavce podmínkou předání zásilky příjemci rovněž zaplacení příslušné dobírkové částky příjemcem.
10. Osoba provádějící doručení zásilky není povinna se účastnit kontroly obsahu zásilky prováděné při doručení.
A v dalším odstavci:
X. Otevření zásilky
1. Zasílatel je oprávněn otevřít zásilku v případě, že:
a) ji nelze doručit ani ji nelze vrátit nebo nemá být podle smlouvy vrácena,
b) je důvodné podezření, že obsahuje věc považovanou podle těchto obchodních podmínek za nebezpečnou, nebo věc, která nesmí být obsahem zásilky podle čl. III. odst. 3 těchto obchodních podmínek, nebo jejíž přeprava z jiného důvodu není dovolena,
c) zásilka má narušený obal nebo jeví známky poškození obsahu, např. obsah vytéká, při manipulaci je slyšet, že obsah je rozbitý apod.,
d) zasílatel má důvodné podezření, že obsahem zásilky jsou předměty a látky poškozené ještě před okamžikem předání zásilky k přepravě zasílateli,
e) je důvodná obava, že došlo nebo že by do doručení mohlo dojít ke vzniku škody, nebo
f) je to nezbytné k dodržení povinností uložených zasílateli právním předpisem nebo zasílatelskou smlouvou.
Pokud je balíček doručen bez známek poškození, tak není možné, aby jej doručovatel předal příjemci bez podepsání převzetí (+ vybrání dobírkové částky, pokud taková je).
Cituji mishka999: Špatně dodané nebo objednané zboží s přepravcem nemá nic společného, tak nechápu, proč by toto měl řešit. Nebo to je nějaká nadstandardní služba?
jsem neříkala, že to dopravce řeší, ty řekneš řidiči, že zásilku odmítáš převzít a on sepíše zápis, že jsi zásilku odmítla převzít a ta se vrátí zpět dodavateli - tedy dopravce převeze tam a zase zpět a naúčtuje obě cesty dodavateli a dodavatel je zase může přeúčtovat tobě
jo a co je poškozený balík - pokud budeš chtít, vždycky si něco najdeš
asi tak - píšu, jaká je praxe a jak to funguje minimálně u nás, takže i když zasíláme zákazníkům přes e-shop, vždycky je upozoníme, ať si balík pořádně přeberou a ještě před řidičem zkontrolují obsah zásilky, bo posíláme křehké zboží, pokud se zákazníkovi něco nelíbí a není spokojený třeba s odstínem nebo vzorem, zavolá, domluvíme se, že řidič odveze zboží zpět a následně ostatní řešíme se zákazníkem
v praxi to tak funguje, jen je málo lidí, co toho využívají
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.