Ahoj,
asi jako na každé škole se v tomto období řeší hlavně známky na vysvědčení a mě zajímá, jak se vaši kantoři staví např. k nerozhodné známce, zda-li vás přezkušují nebo dávají záchranou písemku a při jakém průměru tato opatření dělají? Vím, že učitel má právo snížit popřípadě zvýšit stupeň hodnocení. Podělte se o vaše zkušenosti s rozhodováním známky...
Je už to sice nějaký ten pátek, co jsem z gymplu a ze základky, ale vesměs to většinou bylo tak, že pokud byla známka nerozhodná na pololetí, tak se dala ta horší a na konci roku k tomu učitel přihlídnul a známku zlepšil (pokud byla zase nerozhodná).. Jinak kdo si chtěl známku zlepšit, nechával se dobrovolně vyvolat nebo se přihlásil k nějakému testíku navíc, pokud byl zájem, učitelé vycházeli vstříc.. Ale že by se nás někdo doprošoval, jestli bychom si náááhodou nechtěli zlepšit známku, to ne, iniciativa musela vyjít od nás a v 99% nám bylo vyhověno.. Ale musím říct, že všichni učitelé byli vždycky alegričtí na takové, co na to půl roku kašlali a pak si v červnu vzpomněli, že je nějaké vysvědčení.. Takové si u té tabule nechávali déle a podusili (ne, že bych se jim divila)
To se nedá takhle zobecnit, každý učitel si to dělá po svém, jeden v pololetí přilepšuje a na konci přihoršuje, jiný dává rozhodující písemky, jiný možnost přezkoušení, jiný známkuje podle xichtů, toho, jak mu připadáme...
U nás je to tak, že pokud má student nerozhodnou známku (což může být od průměru např. 1,4 k průmeru 1,6 - záleží na profesorovi), profesor ho sám od sebe přezkouší. Ale například náš fyzikář vždy známku zlepšuje, podle toho, jak má koho rád, je to poměrně hrůza, takže někteří s průměrem třeba 1,7 mají jedničku. Jinak musím říct, že u nás na gymplu jsou kantoři velmi schovívaví.
U nás a s nerozhodnými známky se to řeší pokaždé jinak. Záleží spíše na vyučujícím. Když student se neučí a nebo dělá "bordel", či na školu kašle, nechodí tam, neučí se na písemky, řekne, že si to zkrátka nezaslouží a bodne mu tam tu horší. Někdy zase přezkouší, nebo přivře oko. Je to jak kdy.
Cituji Áď4: To se nedá takhle zobecnit,
právě proto se ptám na vaše osobní zkušenosti....
jinak jsem tuhle diskuzi také založila proto, že jistá pí.učitelka se rozhodla, že za průměr 1,24(2,24, atd.) bude přezkušovat a to i ty jedince, kteří si celý rok pilně vedly zápisky a nebyl s nimi nikdy problém, co se tohohle předmětu týče.Docela mě to zarazilo, tak se právě ptám, jak je to u vás a jest-li to máte třeba podobně...
Jak u koho, já měla v matice 3,78, sem tam jsem byla drzá a k matice jsem měla fakt odpor a nakonec mi dala na výzo za 3. Naše třídní, která nás měla ráda přezkoušovala lidi co měli známky 1,3 anebo taky 1,7 - aby mohli mít 1
Tak u nás se na konci roku dávají kompetence, které by měly všechno rozhodnout. Jinak u nás je to podle průměru, jestli vaše škola zavedla Bakaláře, tak přesně takhle. Většinou 45 se zaokrouhluje nahoru a 44 už je ta lepší. Taky jsou u nás tací, kteří celé pololetí sotva přišli na písemnou práci a poslední 2 hodiny se snaží zachránit. Naše třídní - matikářka a fyzikářka - se vždy ptá ,, Dejte mi důvod, proč bych Vám měla vyhovět a přezkoušet Vás?" no, když něco kloudného vymyslí, tak ho vyzkouší, když žádný rozumný důvod nemá, má smůlu, ale takyReaguji na Babyx: se u nás najde angličtinářka, která zkouší sama od sebe každého kdo má 2.1, protože to podle ní není dvojka, protože dvojka je 2,00. Ještě, že jsme ji měli jenom minulý rok jako záskok za naší paní profesorku, která šla na mateřskou, teď máme někoho jiného. Jinak vždycky máš možnost se odvolat.
Spolužák měl onehdy v němčině průměr 2,6 a naše němčinářka prohlásila, že je to prý 3-4. Nevím, jak to nakonec dopadlo, ale je pravda, že to byla *****. Já jsem měla například 2,2 a na vysvědčení za 3.
Cituji Bugsbunny: která zkouší sama od sebe každého kdo má 2.1
tak to je síla, ale záleží na konkrétní situaci, alespoň vidím, že náš případ není jediný díky
Nám na střední říkal vždycky profesor, že na průměry vůbec ohledy nebere, ať si to počítáme jak chceme .. Každá jednička a pětka taky může mít jinou váhu žejo
Reaguji na 3moniczka3: Právě proto naše škola založila Bakaléře. Tam máš známku a k ní její váhu a ono to spočítá průměr přesně tak, jak má být. Spolužák vytvořil program, který to spočítá taky, jestli někdo chce odkaz ať mi napíše do sz.
Cituji Babyx: že jistá pí.učitelka se rozhodla, že za průměr 1,24(2,24, atd.) bude přezkušovat
Takhle přesně to podle mě počítá málokterý učitel. Zkrátka se vždycky podívaly do toho svého sešitku, a podle oka odhadly...ono průměr 1,24 je fajn, ale třeba právě ty horší známky které to způsobily, byly z větších písemek, jak bylo řečeno každá známka má jinou váhu. Takže takové to počítání ti moc neřekne.
No já mám v zeměpise nerozhodnou a bylo mi řečeno, že to mám uzavřené a pan profesor mi dá známku podle toho, jak se vyspí. Ale on je hodný, takže doufám, že bude i na mě.
Reaguji na Babyx: No, to mi nepřijde adekvátní, ale spolužačka s průměrem 1,3 taky dostala dvojku, a možnost přezkoušení sice taky, ale to přezkoušení bylo postavený úmyslně tak, aby ho na jedničku nezvládla Já bych si nad tím hlavu nelámala, jsou to jen známky... (pokud ovšem nejde o případ, že by měly nějakou speciální důležitost)
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.