Když jsou dvě ženy přibližně ve stejném věku, ve vztahu poskytovatel (manažer, jednatel...) a klient, kdo správně nabízí tykání?
řekla bych, že klient, ale raději si ještě počkej, co ti poradí ostatní. další otázkou je, jestli je to vůbec dobrý, když si lidé v takovémto vztahu tykají..
Řekla bych, že pozice klienta je zde významnější než poskytovatele. Ale tykání bych tady taky nedoporučovala...
Tykání nabízí:
* společensky významnější osoba
* žena muži
* starší mladšímu
* nadřízený podřízenému
Mladší může:
požádat staršího, aby mu tykal a sám zůstane u vykání. Tykání by nemělo být projevem nadřazenosti či převahy, jedná se o vzájemnou dohodu obou stran. Nemělo by to být automatické, vždy je třeba dotyčného požádat. Dotyčný však má právo tykání odmítnout.
Na pracovišti – tykat nebo vykat?
Je pouze na samotné firmě, zda si její členové vykají nebo tykají. V některých profesích se netyká vůbec, v některých je tykání naprosto přirozené. Někteří nadřízení muži ženám
tykají, zatímco ony jim vykají, což není
ideální. Nadřízený však může své podřízené oslovovat křestním jménem, ale přitom jim vykat.
Řešila bych to stejně, pokud tedy klient není vyloženě dítě.
Myslím si, že tady se to bude vycházet z pracovního postavení. Souhlasím s tím, že tykání by měl nabídnout klient Pak to asi bude záležet, jak často a jak "důvěrně" s klientem jednáš. Záleží na situaci... Třeba přítel si se zákazníky, které vídá hodně často, také po nějaké době začal tykat... Ale bylo to až více poznali a z jejich strany.
Holky děkuji, já se přiznám , že jsem si myslela, že je to opačně. Já jsem klient a ona se několikrát přeřekla, a "tykla mi", tak jsem řekla, že já s tím problém nemám , aby jsme si tykali, ale nebyla jsem si jistá jestli etiketa byla dodržena .
Jsme spolu v kontaktu 4-5 týdně a nemam strach, že by to někam sklouzlo.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.