Začínala jsemjezdit hodně pozdě až po 30 a to jsem měla řidičák 10 let..měla jsem hrozný strach z řazení, že to nepoznám , kdy přeřadit. Došlo mi, že pokud si nekoupím vlastní auto, tak mě nic nedonutí sr to naučit. Koupila jsem si ojeté a první jízda při odvozu z bazaru hrůza zastavila jsem za křižovatkou na přechodu a nebyla schopná nastartovat a rozjet..můj táta nervozně hučel vedle mě, já už v panice...za nami kolona aut...dnes už jezdím 5 tým rokem a klidně si troufnu odřídit i cizí auta...i když z počátku s lehkými problémy než si zvyknu na spojku. Neměj obavy, chce to jezdit, jezdit, jezdit..sama bez cizích rad a zjistíš, že už tě řazení i začne bavit.
Myslím, že zakladatelka je rozhodlá pro automat.
Reaguji na Nikki1988:
Moje známá si udělala řidičák zde v ČR následně nejezdila ( dobrých 5 let) a pak odjela do Ameriky, kde jezdila 3 roky s fordem v automatu, následně se vrátila zpět a už v ČR vesele jezdí druhým rokem manuálem (Opel).
Otázka na Vás, které máte k tématu co říct.......Najde se tu někdo kdo má či jeho známý
(známá) zkušenost s Citroenem v automatu případně Seatem Ibizou (Leonem)?
Cituji Nikki1988: Tak tedy jakou šunku doporučujete?
Šunku... Jaké jsou tvé finanční možnosti? Trváš na maličkém autě (C1) a nebo by jsi brala i něco většího?
Jinak, jak jsem psala - pokud se ti konkrétní auto líbí, vyhledej si ho na netu v testech - z většiny ty testy odpovídají, alespoň budeš vědět, na co si dát při koupi pozor. Vzorec získaný z omlazení je opravdu nevypovídající.
Když jsem tak pročetla ty první jízdy s otci apod., tak jsem ráda, že jsem s tátou ze začátku odmítala jezdit. Jezdívala jsem nejdřív pouze s přítelem (který mě řídit učil ještě před autoškolou), protože jsem se z počátku sama bála. A když jsem jela po čase s tátou coby spolujezdcem, tak už mě ty jeho poznámky tak nevadily.
Cituji Silvie OK: Vzorec získaný z omlazení je opravdu nevypovídající.
Asi tak. Případně pokud máš nějakého známého automechanika, tak by nebylo od věci se ho zeptat, co na kterém autě nejčastěji opravoval, kolik ta oprava stála atd.
Doporučuji auto s automatem. Určitě nikdy nevíte, kdy se vám může hodit umět řadit, ale pokud někdo předpokládá, že bude jezdit výhradně svým autem s automatickou převodovkou, můžu to jedině doporučit.
Mám auta s manuálem i automatem, ale pro začátečníka je automat skvělá věc v tom, že může mnohem rychleji vstřebávat situaci na silnici, dopravní značení, provoz atd. atd. Prostě se nemusí soustředit na řazení. Po krátkém navyknutí je to ve finále mnohem bezpečnější a jednodušší.
Z pohledu údržby a ceny: Odpůrci (a většina z nich nikdy neměla automat) tvrdí, že automat se může pokazit. Ano, může. Ale oproti tomu u manuálu si automaticky pripočtěte víc než deset tisíc za každou jednotlivou výměnu spojky... a buďte si jisti, že to přijde. Zvlášť, když se učíte. Primárně bych bral japonské značky vzhledem ke spolehlivosti. Rozhodně bych se vyhnul čemukoliv, co vyprodukovala Škoda - o to víc s automatem. Pokud bude na Mercedes, nebo jinou prémiovou značku, rozhodně bych se nebál. V každém případě nekupovat nové auto. Postupuj srdcem - nejdřív vyber vysněné auto a pak až zjišťuj, zda existuje s automatem.
Automatické převodovky mají něco do sebe, člověk se nemusí o nic starat, jen sešlápnout plyn a jet. Párkrát jsem měl možnost řídit automat a nějak jsem si nemohl zvyknout. Pořád jsem hledal řadící páků. A chybí mi tam ta zábava s řazením, s vytáčením motoru. Za sebe říkám "more fun with manual"
VW Golf v nějakém osvědčeném autobazaru. Pokud jsi zatím moc nejezdila tak ti určitě sedne. Náhradní díly taky nejsou drahé. Nebo Ford Fiesta. Rozhodně ale pozor na Bazoš.cz a další jim podobné. Tam koupíš akorát auto které bylo bourané. Jdi i tam, kde si můžeš vzít automechanika s sebou.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.