arrow
profile_image
Lulu33
od 25. 5. 2008
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

MOC BY MĚ ZAJÍMALI VAŠE NÁZORY, ZDA MÁTE PODOBNÉ ZKUŠENOSTI A POPŘ, JAK BY JSTE POSTUPOVALI VY.
můj partner se dostal do velmi nepříjemné situace a to hlavně svou vlastní hloupostí a hlavně bezmeznou důvěrou v poctivost lidí. Je to cizinec žijící již asi 13 let v Čechách. Podnikal (byl společníkem, jinde zase jednatelem) u skupiny firem, kde krom jiného dřel jako vůl 12 hodin denně, podotýkám hlavně manuálně, ale účetnictví kontroloval a veškeré finance spravoval společník druhý ( z celkem 3) jelikkož můj parner skutečně účtu nerozumí a natož v češtině. Vztahy byly spoustu let dá se říct naprosto ideální, jedna velké rodina, návštěvy společné výlety, večeře...atd. Po určité době můj partner a jeho sourozenci, kteří rovněž v těchto firmách figurovali na pozicích zaměstnanců začili větřit, že asi peníze utíkají kam nemají niKdo neví kde se ztrácejí jelikož společníci prostě tvrdili, že prostě penízky nejsou, protože kšechty nejsou...atd. Ale můj přítel sice účtu nerozuměl, ale fakturaci znal naprosto přesně. abych to zkrátila došlo k obrovským sporům , vyhrožování žalobami, soudy a to z obou stran, stovky hodin strávených u právníků, stovky tisíc právníkům zaplacených a po 2 letech celé situace nakonec skončila s tím, že přítel chtěl podat na všechny z těchto firem konkurz,,,,,jelikož po letel tunelování a převádění penízků na účty jiných pouze jejich firem (myslím, těch druhých společníků) firmy byly skutečně na dně, ale nakonec se dohodli a přítel jim prodal svůj obchodní podíl, hlavně ať už je nikdy nevidí. Předtím se ujistil, (alespoň si to myslel), že na jeho jméno neexistují žádné závazky u bank, kde měli firmy otevřené účty. Dále přítel na tyto lidi věděl spoustu věcí, špinavostí co dělali, ale řekl, že pakliže jej nechají skutečně na pokoji, že on se do jejich aktivit vměšovat dále nebude...a stím se i rozešli. tyhle dva roky stáli mou a jeho rodinu neskutečné množství sil a zdraví, náš vztah na tomhle málem krachl, málem jsem přišla o úžasnou práci, páč se byla neustále někde soukromně v čudu. Nyní po skoro roce a půl, kdy byl klid a přítel se psychicky zotavoval z toho co mu provedli a otevřel si novou aktivitu, na nás přišel Směnečný platební příkaz a jakási žaloba ze soudu, na kterou se musí odpovědět do tří dnů bez možnosti odvolání , jinak je právoplatná a předává se exekutorovi. Požadovaná částka je bohužel suma, kterou ani do konce života nenašetříme, navíc můj přítel bohužel tuto směnku vidí poprvé.... i když jak jsme se zmiňovali i našim právníkům...v minulosti podepisoval vše co mu společník (překladatel) dal pod ruku ...v dobách té jedné krásné velké fingované rodiny. Je to navíc směnka ze stejné banky se kterou jsme několikrát jednali a žádali je o přesný výčet všech osobních ručení podepsaných mým přítelem....tuto nám nikdy neuvedli. Náš právník se na celé doklady včera díval, nesedí mu tam spousta věcí , ale jak říkal, směnky jsou cesta do pekel a může se stát cokoliv. Bohužel máme pocit, že prostě ti lidé se rozhodli nás definitivně zničit, my navíc žádné peníze ani majetek nemáme, žijeme v pronájmu, kde je naše akorát televize.....přítal má pouze v cizině byt, na který stále splácí hypotéku Byla bych strašně vděčná za každý příspěvek, případně jestli některá z Vás má advokátní vzdělání i Váš názor, ráda napíšu více detailů.....Největší problém je, že mám strašný strach o přítele, je to ten nejhodnější člověk na světe (toto říkám objektivně) rozdal by vše co měl...což vlastně udělal...a nikdy nikomu žádnou levárnu neprovedl, ale teď je v takovém stavu, že si myslím je rozhodnutý udělat cokoliv aby jim to vrátit a já nejsem schopna mu tu příšernou zášť vymluvit....mám strach aby neprovedl něco, za co by nesl do konce života následky....

Cituji Lulu33: na nás přišel Směnečný platební příkaz a jakási žaloba ze soudu, na kterou se musí odpovědět do tří dnů bez možnosti odvolání , jinak je právoplatná a předává se exekutorovi

Obecně a poněkud z "voleje": Musíte podat odůvodněné námitky proti směnečnému platebnímu rozkazu, tedy nikoliv jako u "normálního" platebního rozkazu pouze podat odpor; do rozhodnutí soudu pak směnečný platební rozkaz nenabývá právní moci.

Imho je to dost vážný, musíte jednat rychle. U směnky je problém v tom, že se vůbec nezkoumá, proč byla směnka podepsána (kauza), ale pouze to, zda byla podepsána. Museli byste dokázat, že směnku nepodepsal a jedná se o podvrch.

arrow
profile_image
Lulu33
od 25. 5. 2008
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Cituji Leo: Imho je to dost vážný, musíte jednat rychle. U směnky je problém v tom, že se vůbec nezkoumá, proč byla směnka podepsána (kauza), ale pouze to, zda byla podepsána. Museli byste dokázat, že směnku nepodepsal a jedná se o podvrch.

díky Leo za tvůj příspěvek, pokusím se využít jestli mohu tvých znalostí. My máme obavy, že celá tato akce je jeden velký komplot...firma, která nás žaluje nám vůbec není známa (předpokládám, že naši bývalí společníci,kteří jsou na směnce mimo jiné také uvedeni, ale jsou přeškrtnuti?!, směnku oprodali této firmě)...jak je možné, že na původní směnce, kde figuruje podpis mého přítele není uvedena částka ani datum....navíc časování dodání soudní obsílky prvnímu z žalovaných je 23.12.......s ohledem na Vánoce atd, vlastně nemáme ani šanci odpovědět včas....všichni se vrátili z práznin až nyní), můj přítel zásilku převzal z pošty včera, dle právníka musíme již zítra odnést námitky na soud, je to poslední den. V případě, že existuje podezdření ohledně platnosti první směnky...nemáme ani možnost se odvolat? kdyby jsme se vrátili z Vánoc třeba až v pondělí...je to tak, že by to bylo automaticky předáno exekutorovi? tohle je legální? konzultovali jsme to i s cizími právníky z německa, a tohle je prý naprosto absurdní......co si o tom myslíš?

arrow
profile_image
Lulu33
od 25. 5. 2008
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

dále by mě moc zajímalo, v případě, že ta žaloba nabude právní moci, tzn,je předána exekutorovi....my už nemůžeme nic dělat, podat nějaku protižalobu..... když máme pochybnosti o legálnosti a platnosti těchto dokladů? proboha, žijeme snad v Kocourkově?

Cituji Lulu33: ak je možné, že na původní směnce, kde figuruje podpis mého přítele není uvedena částka ani datum....

Pokud chybí datum, jde-li o směnku cizí, pak je směnka splatná "na viděnou" a de facto se z pohledu platnosti nic neděje. Částka ale chybět nesmí, jde o podstatnou náležitost směnky a bez uvedení částky je směnka neplatná. Na druhou stranu pochybuji, že by soud takovou věc přehlídl, takže jde nejspíš o šum mezi námi.

Cituji Lulu33: my už nemůžeme nic dělat,

Bohužel...

Cituji Lulu33: když máme pochybnosti o legálnosti a platnosti těchto dokladů?

Ty pochybnosti jste měli uvést právě u odůvodněných námitek...

Cituji Lulu33: .firma, která nás žaluje nám vůbec není známa

Nehraje roli..

Cituji Lulu33: Je to navíc směnka ze stejné banky se kterou jsme několikrát jednali a žádali je o přesný výčet všech osobních ručení podepsaných mým přítelem....tuto nám nikdy neuvedli.

Imho bez právní relevance..

Cituji Lulu33: případě, že existuje podezdření ohledně platnosti první směnky..

Hm, tak já se v tom ztratila-promiň. Co je první směnka, co druhá atd.? Myslela jsem, že jde jen o jednu..

arrow
profile_image
Lulu33
od 25. 5. 2008
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

zaslala jsem ti SZ...moc prosím mrkni na to

Lulu33
Odpověděla jsem ti..

Cituji Leo: Musíte podat odůvodněné námitky proti směnečnému platebnímu rozkazu

Tohle obzvlášť zdůrazňuji, musíte uvést všechny námitky, které k tomu máte. K těm, které byste uvedli později, by soud nepřihlížel, jde o tzv. koncentraci, resp. superkoncentraci řízení. Nestačí uvést "nesouhlasím se směnečnou částkou", ale konkrétní důvody. Naopak, často se namítá nepravost podpisu atd.

Cituji Lulu33: s ohledem na Vánoce atd,

To se bohužel děje často, dělají to naschvál (nikoliv soudy).

arrow
profile_image
SantaMaria
od 25. 10. 2008
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

I proti nařízení exekuce je možné podat odvolání, je ale potřeba podložit to nějakým důkazem, že je nařízená exekuce neoprávněná. Moc se neorientuju v tom co jsi psala s tou směnkou, bude nutné doložit, že je to podvrh a to asi nebude sranda. Obávám se, jestli tvůj přítel dobrácky nepodepsal něco, co neměl, v dobré víře že podepisuje třeba něco jiného... Každopádně, že to na vás vymáhá firma kterou neznáte, to je dost běžná věc, je to vymahačská firma. Většina bankovních společností (ale i nebankovních) dnes postupuje svoje pohledávky těmto firmám. Ty pak podají návrh na nařízení exekuce soudu a odtamtud už putuje usnesení o nařízení exekuce přímo k exekutorovi, který na základě tohoto jedná. Je možné se bránit, ale je nutné neprodleně předložit soudu důkazy o neoprávněnosti nařízení exekuce...
Důležitý se mi zdá fakt, že vám subjekt, kterému údajně dlužíte peníze (banka) vydala nějaké potvrzení o bezdlužnosti? Rozumím tomu správně?

arrow
profile_image
Natalya
od 16. 8. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Nepochybuju o znalostech zdejších dívek či dam, ale řekla bych, že podepsaná směnka je tak "nebezpečná" věc pro neznalého, že bych ihned kontaktovala nějakého dobrého právníka (pokud možno více), a hlavně právníka českého. Nechci malovat čerta na zeď, tak už se k tomu vyjadřovat nebudu, ale koukám, že dva dny jste už promrhali, víkend nevíkend.

arrow
profile_image
jataky
od 19. 2. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Natalya
Souhlas. Je třeby vyhledat právníka / advokáta specializovaného na směnečné právo a v případě advokáta doporučuji i pojištěného na směnečné věci (od 1.1.2010 nejsou advokáti s hromadným pojištěním krytí na směnečné věci).
Napsat dobře námitky proti směnečnému platebnímu rozkazu, je - i vzhledem ke koncentraci, jak ji popsala Leo - dost náročná a hlavně neopravitelná a nevratná věc. Zejména pokud zbývá jeden den.

Cituji Natalya: dva dny jste už promrhali

Tak tak.

Cituji SantaMaria: I proti nařízení exekuce je možné podat odvolání

Pokud prohraje směnečný spor (zejména pokud "netrefí" námitky, což je nejčastější problém), pak tohle nepomůže.

arrow
profile_image
Lulu33
od 25. 5. 2008
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

holkz děkuji za komenty.....nicméně jste v takových sračkách, že ani nevím jak to popsat...právníky jsme kontaktovali dva...jeden by mi měl poslat seznam těch bodů dneska a zítra ráno to mám jít probrat ještě s jiným...ale vzhledem k tomu času skutečně nevím jak to zvládneme. sranda je, že sice se vše musí udělat do tří dnů.....ale třeba přes vánoce byla podatelna na krajském soudě otevřená pouze 23.12 a 31,12,......a teď až 4,1,2010....já nevíc co víc k tomu dodat, asi je to celkem mezera u nás v zákoně, ale představte si, že jsem byla v nemocnici , nebo prostě mimo domov...to už pak nemáme na nic právo? přijde exekutor a vymalováno?

arrow
profile_image
Lulu33
od 25. 5. 2008
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

a ted ještě takhle, nepopírám , že přítel byl naprostý šílenec, když podepisovat věci které nevěděl co jsou....říkám...bezmězná důvěra je asi to nejhorší, ale neexistuje i taková skulina v tom našem slavném zákoně, že sice podepsal, ale jako cizinci mu to nebylo přeloženo a vlastně nerozuměl o co jde? zní to hodně pateticky, ale tonoucí se stébla chytá...kdyby jste věděli ty týpky co nás do tohodle marastu dostali, těm už prošlo takových věcí , které se zdáli být naprosto neuvěřitelné a nikdy se jim nic nestalo....

arrow
profile_image
Lulu33
od 25. 5. 2008
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

melou ty boží mlýny??nebo jak..... tohle nám definitvně zničí život...přítel peníze nemá, všechny invetoval do nového podniku a (sice napsaného na někoho jiného - ale nevím jestli thle u exekuce projde) nic jiného skutečně nemá....mě je 32 už bych měla mít dítě, ale čekali jsme až se jim trochu rozjedou kšefty, abych mohla zůstat doma na mateřské, ale tohle je definitivní konec všech našich snů.....jsem vážně zralá na psychiatrii, už teď se mi klepou ruce.

Cituji Lulu33: e sice se vše musí udělat do tří dnů.....ale třeba přes vánoce byla podatelna na krajském soudě otevřená pouze 23.12 a 31,12,......a teď až 4,1,2010...

Lhůta je zachována, je-li písemnost podána u poštovního přepravce. Není nutné doručovat přímo na podatelnu soudu, protože se jedná o procesněprávní lhůtu (a proto stačí podání na poště - pošta je jako příklad, obecně jde o držitele poštovní licence).

Jak psaly holky, nutně se poradit s právníkem, na tohle - bohužel - Omlazení nestačí..

arrow
profile_image
ilka1
od 29. 6. 2009
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Píšeš, že máte advokáta. Toto všechno by měl vědět. V tomto případě rady na Omlazení nestačí. Řeš to s advokátem

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.

 
PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Toto téma jsem založil/a, mohu ho tedy otevřít.
Své téma uzavírejte vždy (!) po úspěšném prodeji v Bazaru. Děkujeme!
Příspěvky
| smazat označené