Cituji Lisa: Na druhou stranu nechápu zákazy šátků a útoky na oblečení..
Tady je k tomu video.
http://www.youtube.com/watch?v=1pJM6PatinI&f eature=PlayList&p=C430BFF2D863C5C6&playnext=1&play next_from=PL&index=9
Taky vůbec nechápu, proč se téma uzavřelo. Témata o kosmetice, oblečení a plastikách nečtu, vybírám si témata, která mně zajímají a toto bylo jedno z mála témat, které mně oslovilo. Byl tam zajímavý pohled dvou stran, i když z jedné strany byl vysloveně urážející. A to ne jiným názorem, ale neschopností podat svůj názor, tak aby do někoho nerýpal nebo neurážel. Tohle nově založené téma už úplně postrádá smysl nějaké debaty.
Cituji tuzka: vybírám si témata, která mně zajímají a toto bylo jedno z mála témat, které mně oslovilo.
mne také, nepřispívala jsem, protože o islámu toho moc nevím
Cituji tuzka: i když z jedné strany byl vysloveně urážející. A to ne jiným názorem, ale neschopností podat svůj názor, tak aby do někoho nerýpal nebo neurážel
jo, bohužel ...
Jedna moje babička byla katolička, druhá židovka. Ačkoli katolická církev ani judaismus tolerancí k jiným náboženstvím příliš neoplývají, obě mé babičky mi vtloukaly do hlavy, že se nikdy nemám někomu vysmívat nebo ho urážet, kvůli jeho víře...
Islám mě zajímá i z hlediska toho, že má společné kořeny s naší židovsko-křesťanskou tradicí, tím myslím Starý zákon.
Když se ale člověk podívá, jak se křesťani, židé a muslimové po staletí vraždí navzájem i sami mezi sebou a všichni přitom při modlitbě říkají amen (amín), tak očekávat nějakou obecnou toleranci je asi hodně pošetilé, je to smutný
Cituji tuzka: Tohle nově založené téma už úplně postrádá smysl nějaké debaty
také myslím, škoda, že to nabralo v předchozím tématu takové obrátky...
No ano, historické vysvětlení....ovšem kde je důvod potom dodržovat to, co bylo jen historické?
O tom svědectví bych byla ráda, kdyby ses zeptala tedy nějakého muslima, děkuji
Cituji Lisa: No já si to téma pročetla, předtím jsem ho vůbec neznala...a teď mě to docela chytlo, Jediné, co mě mrzí, je debata mezi Jataky a Nour, která nebyla dotažená do konce. Tuším, že se jednalo o to, že svědectví dvou žen = svědectví jednoho muže. Jataky řekla, že to je ponižující k ženám a Nour řekla, že jí to nevadí..ale už neřekla, zda to taky nepovažuje hanlivé k ženám. Zároveň zákaz práce, což třeba já bych nepřenesla přes srdce, když práce je část mého života a jedne z jeho smyslů. Vůbec vám to tu ale nechci rozviřovat a ani nepovažuji za nutné, aby se to tu zase otvíralo, Jen by mě to opravdu zajímalo.
Co se týče islámu, tak jsem žila chvíli v Turecku, ale v moderní rodině a v moderním domě...
No zajímalo by mě, zda fakt může nějaká češka souhlasit s tím veršem (veršem?) koránu o tom svědectví...? Fakt s tím souhlasíte?
Na druhou stranu nechápu zákazy šátků a útoky na oblečení..každý si snad může chodit v čem chce, klidně i do školy. Nikomu tím neubližuje, pouze svobodně dává najevo, kým je, ne?Stejně tak nechápu, proč se tu napadaly některé náboženské úkony...jakoby je křesťan nedělal zrovna tak...
Ahojky tady je problém,že je to v každé zemi jinak a jataky asi počítala zrovna s nějakou opravdu tvrdou.Teď sem se ptala táty,takže BUDU ŘÍKAT PRAVDU .Ženy mohou pracovat ve všech zemích,ale není to jejich povinnost,řídit auto mohou také všechny muslimky KROMĚ v SA,kde ještě nedostaly povolení.
Ještě nějaký dotaz?
Cituji Lisa: Asi založím téma "chvalte mě a neopovažujte se být realističtí".
Přesně tak. Chvalte, chvalte, ale to, že není vše růžové nad tím zavírejte oči.
Odloučení církve od státu neznamená přikazovat lidem, co mají vyznávat a co ne a jak svoje vyznání projevovat (samozřejmě v nějakých mezích). Naopak to odloučení znamená, že stát lidem nechá svobodu.
Jinak "host" se ve svobodné demokratické zemi nemusí přizpůsobovat křesťanovi, pokud je snad jeho víra jiná a pokud s ní nikomu neškodi. Což šátkem skutečně neuškodí
PS. Dotaz mám, konkrétně mi ještě nikdo neodpověděl na institut "jedno svědectví muže=dvě svědectví ženy", o kterém jsem se tady na foru dočetla
Cituji flink: aspoň samotní Francouzi jej vysvětlují snahou odloučit církev od státu
Jenže ani Francie nemá čistě odlukový model, ten ostatně není snad nikde na světě. Navíc je třeba rozlišovat odluku státu a církve a laický stát, nejde o totéž. V prvním případě je upraven vztah státu k církvím (např. určitá finanční podpora od státu) a v případě druhém jde o to, zda se stát váže (státní církev) či neváže (laický stát) na určité náboženství. Příkladem státní církve - dámy prominou, že se vzdaluji od islámu, ale chci ukázat, že ani státní církev nemusí nutně znamenat špatnou věc - je anglikánská církev v Anglii. Náboženská svoboda je zde zaručena a nejde o to, že by se stoupenci jiné církve trestali či co, ale o to, že k určitým úřadům (vyšší st. úředník) může mít přístup pouze člen církve státní. Je to špatné?
Cituji flink: a dodal bych, že považuji za přirozené, že host se v rámci slušného chování ochotně přizpůsobí zásadním pravidlům pána domu...
Co Francouz - muslim, který se narodil ve Francii?
A ještě otázka: jaký je rozdíl mezi zahalenou tváří symbolizující islám a křížkem na krku? (když pominu flinkovu větu ohledně hysterie kvůli 9/11) Doplnění: dotaz míří k tomu zákazu zahalování se na veřejných školách.
Cituji Lisa: konkrétně mi ještě nikdo neodpověděl na institut "jedno svědectví muže=dvě svědectví ženy",
Bylo zde řečeno, že to tak je. Mě osobně to děsí, leč můj problém že
To tu sice řečeno bylo, ale když tu máme muslimky, tak bych ráda věděla jejich názor na toto ustanovení? Berou ho jako bernou minci? Plně s ním souhlasí? Myslím si, že ten dotaz se nabízí
Lisa
Nour na to odpovídala tady: nepřipadá si díky tomu méněcenná https://www.omlazeni.cz/kdo-se-zajima-57-8150-8.htm l#msg648201
Cituji flink: Myslím si, že v současné době je pán domu postava vcelku konkrétní
? Můžeš mi to prosím vysvětlit? Jakože "stát" určí, co ano a co ne? Kdo za stát - zákonodárci? Ale ti nejsou tou "pravou" mocí, oni jsou pouze ustanoveni, tou rozhodující mocí ve státě je lid, tj. moc ustavující. Lid, potažmo ten Francouz narozený v Paříži, který se za svého života stal muslimem.
Cituji flink: Francie jako laicitní stát stanovila svá pravidla a odmítla povinnou výuku náboženství, veřejnou přísahu na Boha a víru ponechala soukromí jednotlivých osob..
Cituji flink: Stejný jako mezi Koránem a Biblí...je to rozdíl v kultuře, v chování, v žebříčku hodnot...zajímavější otázka by byla: Co oboje spojuje?
Moje úvahy směřovaly jinam: pokud zakážu nosit šátek ve veřejné škole státu, který je státem laickým, s odůvodněním, že se jedná o náboženský "předmět" či tím člověk dává navenek najevo svoji příslušnost k určitému náboženství, proč to neplatí pro křížek na krku? Pro mě je to totéž. Ale rovnou říkám, že nevím, jak je to ve Francii s nošením křížků ve veřejném školství
Flink: sám si řekl, že "zanechala" víru soukromí osob. Myslím si, že můj styl oblékání a šperků je právě to soukromí, které, pokud nikomu neubližuje, by nemělo být narušeno.
Leo: Já se za prvé ptala také tady slečny "modelky", za druhé to, že si Nour nepřipadá i přes to ustanovení méněcenná ještě neodpovídá na moji otázku, zda s ním souhlasí a z jakého důvodu. Stále mi na to ještě nikdo neodpověděl..stačila by mi odpověď schvaluji/neschvaluji a to z jakého důvodu. Sama se o islám docela zajímám, jen by mě zajímalo, zda vůbec může žena žít DOSLOVNĚ dle Koránu, když v něm je psáno toto. Považuji to za legitimní dotaz a zdá se mi zajímavé, že se k němu ještě nikdo nevyjádřil.
Lisa
Ptala ses víc lidí, já ti jednu odpověď ukázala, co v tom vidíš za problém? Navíc pokud si přečteš tu debatu ještě jednou, tak Nour se vyjadřovala i k tomu, na co se ptáš.
Cituji flink: ale umím si přiznat, že to tak je...nebo chceš snad jinou autoritu - nějakého diktátora?
Já ale neřekla, že je špatně, kdo za stát rozhoduje. Jenom píšu o tom, že ten, kdo rozhoduje, kdo tu danou moc bude mít, je i onen muslim, který se narodil ve Francii. Proto mi tvoje věta o tom, že "pán domu" určuje pravidla, trošku nehraje, resp. jsi to napsal nějak v tom smyslu, že je to snad přeci jasné.
Cituji flink: a nejde jen o muslimské šátky, ale i o židovské hvězdy a jarmulky, sikhské turbany...
Jo, to byl klasický argument, že ten zákon není "jen" proti islámu
Cituji Leo: Jenom píšu o tom, že ten, kdo rozhoduje, kdo tu danou moc bude mít, je i onen muslim, který se narodil ve Francii. Proto mi tvoje věta o tom, že "pán domu" určuje pravidla, trošku nehraje,
Hezký postřeh
Cituji Lisa: za druhé to, že si Nour nepřipadá i přes to ustanovení méněcenná ještě neodpovídá na moji otázku, zda s ním souhlasí a z jakého důvodu. Stále mi na to ještě nikdo neodpověděl..stačila by mi odpověď schvaluji/neschvaluji a to z jakého důvodu.
Když je něco napsáno v Koránu, tak s tím muslim souhlasit "musí". Nebo měl by souhlasit. Nemůžeš jako si muslim vybrat z Koránu jen něco a to co se ti nelíbí třeba ignorovat. (Pak právě vznikají ty sekty a tak, lidé kteří si z toho něco vezmou a něco pozmění.)
Snad jsem alespoň trochu odpověděla na otázku.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.