Ahoj, ať hledám jak hledám, podobný téma nenacházím...zítra jdu na pohovor do společnosti Nicholson International na pozici Researcher/Assistant Consultant pro oblast bankovnictví. Zajímalo by mě, jestli některá z vás má s tímto typem práce zkušenosti? Co si obecně myslíte o headhuntigu? Samozřejmě by mě také zajímalo, jaké ohodnocením můžu v tomto odvětví na této pozici očekávat? Těším se na vaše názory
jé, tak to jsem ráda, že ses ozvala myslíš, že bys mi mohla (klidně i v sz, jestli tady nechceš) popsat, jak přesně tvoje práce vypadá, co děláš a tak?
Ahoj, já jsem začínala nejdříve na pozici researcher a pak přešla na pozici konzultanta především pro IT pozice. Headhunting ve společnosti, kde jsem pracovala bych hlavně o tom být co nejvíce času na telefonu a internetu, hledat kontakty, provolávat kontakty přes recepce firem a poté oslovovat zjištěné kontakty s nabídkou většinou managerské pozice. V IT je to velice specifické a kandidáti byli na tento způsob oslovování zvyklí a leckdy unavení neustálým huntováním. Samozřejmě jsme měli určité seznamy "potenciálních" kandidátů, které jsem pravidelně oslovovali, ale ty už byly provolané x-krát. Jakmile se ti povedlo navnadit kandidáta pro pohovor, absolvovalo namotivování během pohovoru a pak zaslání hodnocení kandidáta klientovi.
Myslím, že tento typ práce je vhodný pro otrkání se, pak už tě vážně nic nepřekvapí. Naučila jsem se komunikovat s lidmi na vysokých postech, aniž bych se před nimi třásla a tato zkušenost je k nezaplacení. Bohužel, firma, ve které jsem pracovala podlehla stop stavům u našich klientů u náboru.
zní to dobře, jelikož by mě hr do budoucna moc zajímalo, tak by to pro mě asi byla fakt dobrá odrazová pozice...akorát si nejsem jistá pořád ohledně toho oslovování těch lidí, nejde o to, že bych se bála, nebo měla nějaký zábrany to dělat...ale půl roku jsem pracovala na pozici, kde jsem volala klientům a konzultovala s nima firemní telekomunikační řešení...a teď nějakou dobu dělám už něco jiného a říkala jsem si, že už telefonovat nechci...a teď mám dilema, jestli do toho jít (pokud by mě samozřejmě vybrali ) za tu cenu, že holt budu telefonovat ale získám praxi, která se mi pozdějš bude hodit, nebo ne...
my měli strategii asi takovou:
a) vymyslet si fiktivní jméno a název společnosti ze které voláš
b) připravit si cover story - pohádku o tom, za jakým účelem voláš (např. pozvánka na seminář a ráda bys třeba poslala pozvánku project managerům)
c) doporučovali nám tyto zjišťovací telefony nechávat na pátek, kde recepční z firem odpoledne většinou střídají méně zkušenější, které by mohly kontakty sdělit
d) telefon samotnému kandidátovi musí být diskrétní, leckdy tě požádají, abys třeba zavolala až v 8 večer znovu
e) ve chvíli, kdy se všechno toto povede, tak už je to o té motivaci a o tvé výřečnosti
f) na schůzku může přijít člověk, který naprosto neodpovídá požadavkům klienta; tam je to zase o asertivní zpětné vazbě (proč huntuješ, když ho nechceš doporučit).
Osobně jsem ráda, že jsem si tím prošla, posunulo mě to o krůček dál a teď můžu dělat interní personalistiku, což jsem vždycky chtěla
Co se týče odměňování, měla jsem pevný fix + 10% z fakturované částky za placement. Snad pro tebe tyhle přínosný....
díky za podrobný info s tou "falešnou identitou" mi to říkali už při pohovoru po telefonu a nejdřív mě to trochu zarazilo, ale jsem ráda, že teď vidím, že je to běžná praxe tyjo, docela se začínam těšit na ten pohovor. díky za info o platu, akorát (vím, že je to indiskrétní) by se mi hodilo vědět, kolik je tak optimální si říct? je to práce na zkrácenej úvazek, tak řekněme na hodinu. mám svojí představu, ale nemám o tom takovej přehled, tak bych nerada nadhazovala nějaký nereálný, nebo naopak podhodnocený částky...můžeš mi poradit?
Mám to podobně jako marionetta. Akorát se tedy snažíme získávat kontakty korektněji, takže uvádíme pravé jméno firmy a nějaký důvod pro získání nebo přepojení se vždycky najde... Případně vymyslíme takový, aby nebyl daleko od reality.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.