Ahoj ženy, získala jsem práci, která mě zatím baví Je to pozice, kde musím i komunikovat osobně s klienty. Je to malá firma, takže při příchodu nějakého klienta všichni vědí, že s ním komunikuji. Jsem po škole, takže žádné zkušenosti nemám Potřebovala bych poradit nějakou literaturu nebo nějaké internetové stránky ohledně etikety Jak je správně přivítat při příchodu, jak jim nabídnout kávu, jak jí podávat,... Už jsem se i ztrapnila, ale jedna paní mi docela pomáhá. Všechny vaše postřehy přijímám. Byla jsem i napomenuta, že občas řeknu "Nashle" a ne "Nashledanou". Docela mě to pak štve, že při té komunikaci působím "tvrdě" a ne přirozeně. Ta práce se mi líbí a v dnešní době bych si jí chtěla udržet Prosím, poraďte mi
Na ČT byl kdysi pořad o etiketě,každý díl tak 5 minut, hledala jsem v archivu ale nemůžu ho najít, nevzpomínám si na název. Třeba si ještě vzpomenu, taky by mi neuškodilo to zkouknout
Ahojky, já si koupila knížku od Evy Filipové - V koutě štěstí nehledej. Je to o společenské etiketě... Taky dělám ve firmě, kde je potřeba jednat s klienty na úrovni a podle společenských pravidel. Navíc i kvůli sobě nechci být ve společnosti jak barbar. Na svých webovkách má i videa, jak se třeba chovat právě na pracovních obědech, kdo koho první představí atd. Například zde URL
Lucianka91 > super odkaz
Hlavně zase nevyšiluj ....ať nepůsobíš jmoc strojeně.
Jste malá firma, jak píšeš, tak u Vás ta etiketa nemůže být až tak těžká. A jedná se spíše o klasický slušný společenský kodex.
Já pracvuji ve velké mezinárodní firmě a máme i vlastní etický a společenský kodex-ten vy nemáte? Tam bys mohla něco vyčíst.
Co se servírování kávy, čaje a dalších věcí týče, pokud máš schůzku ty, tak se domluv s kolegyní aby vám kávu, nebo čaj donesla a tvého hosta obsloužil někdo jiný. Působí to lépe nž když odběhneš vařit kávu a host bude sedět sám a koukat do zdi.
Navíc rituál servírování¨odkoukáš v kavárně či restaurace...zásadně podávej vše z pravé strany, čaje nabízej v servírovací krabici, nezapomeň na odkládací talířek na pytlík. svoje vlastní nádobí s logem nemáte? pokud ano vždy by mělo být logo srovnáno jedním smrem k hostu tak aby byla vše stejně čitelná - tedy z leva do prava.
Pokud máš schůzku vždy buď elegantně oblečená, neměly by ti být vidět ramena, neměla bys mít na sobě krajku ani jiný průhledný materiál, pokud máš průhlednou košily, mít pod ní nátělník. sukně nebo kalhoty ke kolenům atd. Ale to odpovídá také internímu nastavení firmy.
Pokud jedeš na schůzku mimo firmu, vždy buď oblečená legantně:! je fopá pokud dojedeš na schůzku a ten kdo tě uvítá bude oblečen elegantněji než ty-znamená to, že si dané osoby neážíš .
Co se týče pozdravu a podání ruky můu ti vypsat veškeré situace, včetně i představování atd. Například i to e schůzku bys měla zahájit tzv. smal talkem...témata si určitě vygooglíš.
Pozdrav při loučení je důležitý, nashle je opravdu takové familiárn, ale nemyslím že to je až tak strašné...hlavjně popřej pěknou cestu, dobrý oběd, hezký víkend atd...aa usmívej se při vítání a odchodu.
Reaguji na Kacka_S: Zkusím si knížku sehnat snad se bude dobře číst ty videa co má na stránkách už jsem taky dokoukala
Reaguji na helusiky: No právě, že na mě musí být vidět, jak jsme nervozní a jak působím kostrbatě. Ano, jsme malá firma, ale já jsem po škole a s takovýma situacema já nemám moc zkušeností, ještě k tomu jsem se za tou prací odstěhovala z vesnice do Prahy jinak kodex asi nemáme. Mě ani nebylo řečeno, že mám chodit společensky přistrojená. Oblečení, ale řeším, protože zatím nemám moc finančních prostředku, tak se snažím co nejvíc kombinovat, ale myslím, si že nechodím nijak moc výstředně oblékaná. Jen mi trochu vadí bříško, když mám světlejší halenku/triko, tak se moc necítím, ale to už je trochu jiná věc.
No mě právě chybí takový ten úsměv, to popřání hezkého dne a takovéhle zdvořilostní fráze, musím se to prostě naučit. Já o tu práci hrozně stojím, protože je i možnost povýšení a ta práce se mi moc líbí.
Moc děkuji, že sis udělala čas a poradila mi.
A kdyby jste někdo poradil ještě nějakou literaturu budu ráda. Jestli máte nějakého "spešl" autora.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.