Holky, (především teda maminky) chtěla jsem se zeptat na radu. Moje známá má dítko v osmé třídě ZŠ a zápolí snad se vším co jde. Slíbila jsem, že mu pomůžu s češtinou, ale ještě jsem neviděla, co probírají. Chtěla bych vědět, na co se mám dopředu připravit...Nemáte někdo ratolest v osmičce a nekoukly byste mi do učebnice, co se tam probírá, nebo mi dle Vašeho odhadu poradit, co se tam tak bere? Předpokládám, že mu nejde mluvnice, literaturu mu do hlavy nikdo nenaleje, to musí zvládnout sám... Díky za radu!
Tak kamarádčina ségra probírá teďka v osmičce věty hlavní a vedlejší a jinak prý stále opakují I, Y a S, Z, VZ a podobné věci z minulých ročníků...
Cituji coriee: teď prý zrovna probírají větné členy
Tak to by snad mohlo být v pohodě, to je jen taková ta omáčka, co se učí kolem, podle mě je důležitý, aby znal i/y, mě/mně, s/z, je/ě apod... Přijde mi, že je chlapec podle řeči spíš flákač než hloupý, a že se mu náramně šikne, že je maminka ochotna platit doučování, které on si odsedí, duchem nepřítomen, ale snaha přece byla... Jak se říká = vlk se nažere a koza zůstane celá. Ale třeba mu křivdím, uvidíme, co se z hocha vyklube...
Cituji Flossy: a jinak prý stále opakují I, Y a S, Z, VZ a podobné věci
V tom si myslím, že bude zakopaný pes, můžu mu vysvětlit a procvičit s ním, co je věta hlavní a vedlejší, ale pokud v té větě udělá 3 hrubky, tak to bude taky špatně
Holky, díky moc za vaše postřehy!
Moje neteř chodí do sedmé třídy, což si myslím, že to už není takový rozdíl v probírané látce a je to v pohodě. Kdykoliv potřebovala poradit, tak jsem to zvládla a když jsem si nebyla jistá, tak mi stačilo si jen projít tu její učebnici a věděla jsem.
Tudíž si myslím, že nemusíš mít strach, že by jsi si nevěděla rady s učivem z osmé třídy.
Moje dcera chodí do 8. a věty vedlejší a hlavní, větné členy a druhy vět vedlejších brali minulý rok. Záleží na škole. Každý to má jinak Pokud ale bere zrovna to, co mám uvedeno výše, tak se nedivím roblémům. S větnými členy bojovala i má dcera.
Cituji jitunka: např. psaní slov cizího původu, y/i, í/ý, slovesný vid, s/z, vz/s,
ale týká se to gymplu - ale snad by mělo být učivo obsahově na tom podobně
Tak jsem teď mluvila s jeho maminkou, měla u ruky sešit a učebnici a říkala, že jde především o i/y, větné členy a věty hlavní a vedlejší... Tak to snad zmákneme, zamluvila jsem si v knihovně knihy, tak snad nám to půjde .
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.