Zdravím,
v únoru dělám státnice a z diplomové práce mám navrženo za 3 od oponenta a za 2 od vedoucího práce. Myslíte, že když si práci u komise adekvátně obhájím, je tady ještě možnost, že z diplomky neprojdu? Jestli vůbec něco takového může komise odhlasovat. Jenom začínám panikařit, tak bych chtěla slyšet, jaká je pravděpodobnost výše uvedeného příkladu. Díky
Můj kamarád měl navrženo od oponenta za 4 s komentářem, že práci nedoporučuje k obhajobě, od vedoucího práce za 2. Práci i tak nakonec obhájil za tři. Podle mě není důvod k panice, určitě to zvládneš
Pokud to dobře obhájíš, dostaneš za 2, pokud přípravu podceníš tak za 3. Výsledná známka je většinou kompromisem mezi tím co navrhuje vedoucí a oponent, takže se neboj. U nás na politologii to zmákli i ti, co měli "nedoporučeno k obhajobě"!
My dostali předem nějaké otázky, které jsme si měli připravit (od oponenta) a u szz jsme povykládali, o čem jsme psali a pak se nás zeptali na jednu z těch otázek. Byla to pohodička a je to to nejlepší na szz )
Jé, tak to jste mě potěšily. To jsem potřebovala slyšet. Já se pokusím dobře připravit, snad to nezvorám...Reaguji na Nicolata: Ty jo, tak to je mi líto. Jak se to stalo? Neměla komise blbou náladu? Protože toho se taky bojím, jdu skoro poslední, tak aby nebyli už úplně otrávený.
Mám zkušenosti z "druhé strany" - většinou při těchto známkách obhájíš, může se ale výjimečně stát, že neobhájíš, pokud bude v komisy vlivný člověk, který bude zásadně proti nebo pokud nebudeš připravená.
Nevím, jak to chodí u vás, ale určitě doporučuji: vzít sebou výtisk diplomky (i v kroužkovém vydání), založit stránky (cíl práce, cíl výzkumu, metody šetření, výsledky atd.). Připravit stručnou řeč, nejlépe napsat na papír: název práce, cíl práce, cíl výzkumu, metody výzkumu, respondenti, hlavní výsledky - vše stručně, žádná konkrétní data. Pokud obhajujete s powerpointovou prezentací, tak vyšperkovat dle všech zásad (málo sleidů, málo textu, jen body, žádné animace atd.)
Pak si napiš odpovědi na otázky oponenta a vedoucího. Klidně si sebou vezmi další materiály - dotazník, článek, který podpoří tvé stanovisko (pokud ti ho oponent vytýká) atd. V zásadě platí, že část výtek přijmeš a s částí opatrně oponuješ (oponent mi vytýká nízký počet respondentů, bohužel jelikož se jednalo o výzkum ve vězení, nebylo možné jich získat více). Hlavně to chce pokoru a nehádat se (když se studenti hádají a jsou drzí, spíš je komise "vykoupe").
Čím víc budeš připravená, tím spíš vezmeš komisi vítr z plachet. Hodně štěstí!
pokud víš o čem jsi psala a k jakým závěrům jsi došla, nemůže se ti nic zlého stát. Celé si to před dnem D ještě projdi a nezapomeň si vypracovat otázky od oponenta! Mě osobně pomohlo si na netu sehnat oponentovu diplomku - opravdu se mě ptal na to, co on sám v ní zpracovával. Pokud zkrátka nepatříš k flákačům a psala si jí opravdu sama, máš to v kapse!
Já to měla stejně u bakalářky....a prošla jsem. Je teda pravda, že mě dusili víc, než lidi s jedničkama, ale dala jsem si práci s powerpointovou prezentací....Hlavně málo textu, jen body a mluvit vlastními slovy, NEČÍST!!, max. jen v sekundě mrknout, aby sis připoměla o čem dalším hovořit.
Otázky od oponenta jsem navíc nedostala žádné, tak sem se jen snažila vysvětlit, co mi oponent vytkl.
Cituji staninka_ts: V zásadě platí, že část výtek přijmeš a s částí opatrně oponuješ (oponent mi vytýká nízký počet respondentů, bohužel jelikož se jednalo o výzkum ve vězení, nebylo možné jich získat více). Hlavně to chce pokoru a nehádat se (když se studenti hádají a jsou drzí, spíš je komise "vykoupe").
PŘESNĚ! vzít v potaz oponentovu výtku - " Oponent označil mnou použitou metodu za ne příliš vhodnou, nedostačující atd.......: Děkuji oponentovi za jeho názor, beru jej v potaz a jím doporučenou metodu shledávám též za vhodnou a určitě ji využiji v budoucnu. Tu a tu metou jsem zvolila protože.....bla, bla, bla....pokud jsi na té práci dělala a víš o čem mluvíš, tak určitě něco vymyslíš nebo se poraď s vedoucím.
Chápu, že DP je větší kalibr než BP, ale základ je snad stejnej. Jinak co vím od různých lidí z různých škol, tak většinou z DP i BP nakonec dostali známku, kterou navrhl vedoucí......
Já měla oponenturu za tři, od vedoucí za dvě a obhajobu za tři, potopila mne vedoucí, prý že jsem nesamostatná, oponent mi vyčítal hlavně překlepy a to, že je práce jen komentář výsledků (a co to jako má být??, navíc sepsaná přesně tak, jak chtěla vedoucí) a napsal tam, že tam chybí důležité kapitoly, které tam přitom byly. Pak mi vedoucí ústavu při sdělení výsledků řekl, že kdybych působila sebevědoměji, tak jsem měla lepší výsledek. (když jsem si odnášela 14 dnů předtím domů oponenturu, tak jsem se skoro zhroutila, protože jsem se bála, že neobhájím, a budu muset dřít na diplomce znovu). Takže asi tak, je vysoká šance, že obhájíš a hlavně bys měla působit sebevědomě, ne rozklepaně.
Reaguji na Sáňa: můj oponent končil asi před dvaceti lety, možná víc, tak tohle nešlo aplikovat, tedy najít si jeho diplomku
Cituji Sáňa: Mě osobně pomohlo si na netu sehnat oponentovu diplomku - opravdu se mě ptal na to, co on sám v ní zpracovával.
Ty jo,dobrej tip
Snad si na to vzpomenu za rok u obhajoby DP Ovšem, jestli mě tedy katedra chemie propustí ze svých spárů
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.