Luca123
To mě spadl kámen ze srdce. Děkuji. V dubnu mi mateřská končí, tak živnost pozastavím a obnovím až budu mít HPČ, abych zase nemusela platit. Je to možné?
Antarie
jsem na tom úplně stejně a taky si nevím rady...
Danda28
Nejlepší je vše dát učetní a pak jste si jistí,že máte vše dobře. Když jen něco spočítáte špatně,tak finančák po vás půjdeJá před lety podnikala při mateřský a přesáhla jsem nějakou částku příjmů tak jsem si musela platit soc i zdr. Ale nevím jak je to ted.
Danda28
Co stojí účetní? Vím, že jsou to strašně přehnané částky
Danda28
Antarie
Vím, že jsou to strašně přehnané částky
když člověk podniká tak ví,že si každý měsíc musí dát stranou na danně a na účetní. Já mám velkou firmu a mám daňového poradce a to je teprve částka. Ale účetní pro drobného podnikatele je cca za 2000Kč ale už teď má většina plno.
artep
Danda28
účetní pro drobného podnikatele je cca za 2000Kč
přesně tak, i u nás to tak je kolem 2tis.
Antarie
Jsem na mateřské a živnost mám jako vedlejšák. Mě říkala úřednice, že nic platit nemusím. Až když to budu mít jako hlavní činnost.
to neni podle mě tak úplně pravda, záleží, zda dosáhneš rozhodné částky pro placení záloh na pojistné,ale pokud jsi vloni podnikala první rok a tu částku jsi nepřesáhla,tak platit nemusíš ani letos, tuším,že je to za rok nějak přes 50tis.?
Antarie
Nevedu pokladní knihu, ale veškeré příjmy a výdaje mám zapsané. Takže když sečtu příjmy a odečtu z toho výdaje, tak ten zbytek je můj výdělek?
tak nějak,ale stejně jsi povinna vést si daňovou evidenci a ta musí mít nějakou formu-stačí ti třeba excel a naházet to tam (dřív jednoduché účetnictví,ale neni to to samý,jen podobný) nebo se prodávají v papírnictví tiskopisy na danovou evidenci, bys to měla mít rozdělelný na příjmy zdanitelné a danově uznatelné výdaje(což je v podstatě to,co jsi se ptala),ale každopádně všechny dokumenty si archivuj(hlavně daňové doklady s razítkama), musíš to mít snad 5 let nazpět. Já si myslim, že by bylo dobrý si to spočítat, dát dohromady, připravit si dotazy a vzít to sakumprásk k nějaký účetní než udělat botu......
Tady něco o evidenci:
URL
Alana
Antarie
No, já mám HPP a jsem OSVČ na vedlejší pracovní poměr. Daňové přiznání si dělám sama, daním tzv. paušálem - od výnosů na OSVČ - příloha u daňového přiznání č. 1 - si odečtu 50% jako náklady, na sociálce musíš být určitě přihlášená jako OSVČ a vyplňovat každý rok příslušné prohlášení, ale záleží na Tvých příjmech, jestli budeš platit sociální pojištění nebo ne. Já už jsem na tom "bohužel" tak, že musím platit i minimální zálohu, protože jsem překročila příjmovou částku částku, do které se záloha nemusí platit. Nezáleží na tom, že mám HPP, na kterém tyto zálohy na sociálku platím. Na zdravotní pojišťovně jsem taky přihlášená jako OSVČ, zase záleží na příjmech v rámci OSVČ, jestli budeš při ročním vyúčtování za zdravotní pojištění doplácet. Já už zase bohužel doplácím přesto, že si platím zdravotní pojištění na HPP. V rámci daňového přiznání se mi sčítají příjmy na HPP a OSVČ.
Vzhledem k tomu, že jsi na mateřské dovolené, budeš zřejmě uvádět pouze příjmy na OSVČ, pokud jsou minimální, tak pochopitelně nic nebudeš doplácet, Ale měla by jsi být přihlášená určitě na sociálce jako OSVČ a na zdravotní pojišťovně asi taky, tou zdravotní pojišťovnou si nejsem jistá - chtělo by to tam zavolat.
Jinak elektronické formuláře na daňové přiznání, sociálku a zdravotní pojišťovnu jsou na www.tn.cz, já jsem je použila, je to bezva, protože po zadání příslušných údajů to samo vypočte příslušnou daň, v případě zdravky a socky příslušný doplatek.
Leo
Antarie
Ještě je rozdíl, jestli jsi na mateřské nebo rodičovské, nicméně když koukám do tvé galerky, tipla bych to na rodičovskou rozdíl není v možné dosáhnutelné výši (příjmu), ale v tom, že pokud bys byla na mateřské, nesměl by ten tzv. vedlejší příjem být od stejného zaměstnavatele, od kterého ti náleží peněžitá pomoc v mateřství.
Podnikám teprv od července rok 2008. Prodávám dětské oblečení secondhand + šperky swarovski + parfémy. Chtěla bych poprosit, jak mám spočítat když z jednoho parfému mám 100,- ale na účtě je částka celá. A pak za každý šperk mám 25%. Vůbec si nevím rady
artep
Antarie
Chtěla bych poprosit, jak mám spočítat když z jednoho parfému mám 100,- ale na účtě je částka celá. A pak za každý šperk mám 25%. Vůbec si nevím rady
no, tak snad příjem je celé částka za parfém, nikoliv jen stovka, neplet si zisky a příjmy
, to samý se šperkama, tebe zajímají celkové příjmy= to,co ti zákazník zaplatí a celkové výdaje= to,za kolik jsi tu věc koupila, předpokládám, že jiné výdaje asi tedy nemáš (pronájem provozovny, int. domény a pod.), tobě je přece jedno, kolik máš na jednom konkrétním parfému, daně platíš za celý rok, takže nejdřív sečti (suma) třbu a pak od ní odečti náklady, říkám to dobře,ne? Přece musíš mít nějaký dodák, fakturu a pod., když ty věci kupuješ a pak prodáváš za účelem zisku......nějak tomu nerozumim...
artep
Ano, ano rozumím dostávám fakturu na které už sleva je. Zákaznice mi zaplatí celou částku, ale šperk mi příjde o 25% levnější, takže zbytek je zisk.
artep
Antarie
Antarie
dostávám fakturu na které už sleva je. Zákaznice mi zaplatí celou částku, ale šperk mi příjde o 25% levnější, takže zbytek je zisk.
takže ty máš doporučené ceny od dodavatele s rabatem 25% nebo jak? chápu to dobře?
To znamená, že když např. šperk zákaznici prodáš za 100Kč, tak 75Kč jsi za něj zaplatila (to jsou tvoje náklady) a 25Kč jsi na něm vydělala (to je zisk),ale tržbu máš 100kč, což jsou celkové příjmy, takto se to musí rozdělit do těch kolonek...
Takže budeš mít kolonku
příjmy (to je těch 100Kč) a pak
výdaje(to je těch 75Kč) a ten zbytek 25Kč je částka, kterou budeš danit, plus jsou nějaké odpočty ještě,ale to je podle toho, kolik si vyděláš, já nejsem účetní, ale myslim, že takhle to polopaticky je, kdyžtak mě někdo opravte
Antarie
Ano, ano rozumím dostávám fakturu na které už sleva je. Zákaznice mi zaplatí celou částku, ale šperk mi příjde o 25% levnější, takže zbytek je zisk.
Rozumíš tomu dobře, ale zkus nejdříve zvážit variantu,jestli pro tebe nebude výhodnější právě výdaje paušálem-pokud nemáš řemeslnou živnost, což určitě nemáš, tak máš 50%. Takže přijdeš na to tak,že sečteš všechny příjmy od zákanic z toho uděláš 50% a pak porovnáš co je výhodnější-jestli tedy reálné výdaje, které sečteš z nákupních faktur nebo paušálem. Je to lepší právě kvůli případnému doplatku za zdravotní nebo sociální pojištění.