Dobrý den,
vím, že tu již toto téma bylo několikrát řešeno, avšak každá situace je jedinečná a odpověď na můj problém jsem nenašel, zakládám tedy nové téma.
K věci.
Jsem "šťasným" majitelem notebooku HP ProBook 4520s. Toto září to bude již druhý rok.
Notebook byl již třikrát na reklamaci:
1. - celá základna notebooku vrzala, až skřípala při uchopení, zvedání notebooku či odklápění / zaklápění víka. Reklamace mi byla uznána a byla provedena výměna základny a spasování komponent.
2. z první reklamace se vrátil s poškrábanou plastovou lištou. Ta po několika dnech praskla a notebook šel znovu na reklamaci. Reklamace byla uznána i provedena, avšak jako pozáruční, ale bez poplatku.
3. jak čas plynul, notebook se opět rozvrzal, plastová lišta opět praskla a na několika místech má slícování značnou vůli (díly se houpou). Dnes (31.1.2012) jsem notebook vyzvedl s opravenou lištou (nyní jako záruční !), ale stále s vrzajícím tělem. Slícování neřešeno !
Notebook se vrátil s další vadou, nefunguje indikační dioda v zapínacím tlačítku. Nerozsvítí se, když zapnu notebook, ani neblíká ve stavu "spánku". Přišel jsem tak o indikaci. Možná "nevelký" problém, ale chci za své peníze (15 180,-) bez-vadný výrobek. Možná není nejdražší, ale "časovanou bombu", kterou jsem si pořídil, je možné pořídit i za menší peníz.
Ptám se tedy Vás, čtenářky a čtenáři zda mi ze zkušenosti či znalosti problematiky poradíte, jak postupovat.
Jsem student VŠ a už ty tři reklamace a téměř 3 měsíce bez notebooku byly těžké. Takhle půjde notebook kvůli polo-nefunkčnímu tlačítku opět na reklamaci. Což už mi přijde jako vrchol. Potřebuji výrobek používat, ne posílat na servis.
Bohužel nejsem v této oblasti zběhlý, potřebuji tedy poradit relevantní argumenty, co si mohu při čtvrté reklamaci dovolit a co ne.
Předem jsem za vaše odpovědi velice vděčen.
Já se teda divím, že ti ještě nenabídli nějakou možnost vrácení peněz nebo jiné alternativy, při tolika reklamacích. Jedná se o závady, které nejsou způsobené tebou, takže reklamovat reklamovat a reklamovat. Koupil sis přece ne zrovna levnou věc a kvalita by tomu měla i odpovídat.
Z mých zkušeností ohledně reklamácii se mi stalo, že pokud reklamuju víc než 2x v kráké době, dostávám nabídky výměny výrobku nebo sleva na podobný.
Cituji helusiky: Po třetí reklamaci máš nárok na vrácení peněz!
Mě to bylo uznáno až po 4 reklamaci, ale asi to záleží kde to bylo koupeno.
Reaguji na helusiky:
V to doufám, notebook by mi jinak už dlouhou dobu nesloužil, už by si začal čtvrtý měsíc.
Reaguji na zdena73:
Notebook jsem zakoupil (jestli se to smí) v TS Bohemia v Hradci Králové. Reklamační pracovník mi sice jinou alternativu než reklamaci nenabídl, je spíše neutrální (alespoň se mi nesnaží "nakukat", že jsem si všechno udělal sám, že). Rozhodně dnes budu požadovat vrácení peněz.
zdena73, rozumím správně, že se ti výrobek čtyřikrát vrátil z reklamace a u páté ti vrátily peníze ?
Moc děkuji za odpovědi, jestli někdo máte další zkušenosti, tak prosím pište.
Reaguji na Torkil:
u čtvrté reklamace mi bylo uznáno že se pokaždé reklamovalo něco jiného a vrátily se mi korunky.
Nevím teda, kde jsi noťas koupil, ale zaměstnanci můžou mít nařízený, aby ti nenabízeli vrácení peněz, pokud si o to přímo neřekneš...takže se to pak pořád řeší opravou. Když to budeš dávat na reklamaci, řekni, že chceš peníze zpět. Pokud to máš z eshopu, tak nejjednodušší je to od kurýra odmítnout převzít a požadovat peníze (pokud by ti ho posílali zas opravenej). Pokud z kamenný, tak si to ani nemusel převzít, když ti to poškrábali (pro příště). Jinak je dobrý si přečíst jejich reklamační řád, aby ses mohl na něj odkázat, pokud by ti nechtěli vyjít vstříc. Jo a pokud ti vystaví dobropis, tak počítej, že maj na to snad měsíc ti to proplatit.
Každopádně držím palce, ať to proběhne rychle a bez potíží.
Reaguji na anysekk:
Děkuji,
volal jsem a jednoznačně mi poradili, ať nárokuji odstoupení od smlouvy.
Ještě mám dotaz, při vracení zboží, musím kromě příslušenství vracet i brašnu, která byla k notebooku zdarma ?
Jde mi o to, že brašnu mám v místě pracoviště (Praha) a momentálně se nacházím v Hradci Králové.
Kdyby se vracet musela, je možné nechat odečíst poměrnou částku za brašnu ?
Dnes jsem s notebookem byl v prodejně.
Dle jejich vyjádření musí být provedena reklamace, ve smyslu potvrzení diagnostiky a uznání vady, ta je na straně servisu, protože po reklamaci bylo nefunkční indikační tlačítko.
Autorizovaný servis prý i vystavuje dobropis, na jehož základě dostanu zpět peníze.
Nejspíš se to odvíjí od reklamačního řádu, ten je všude jiný.
Doufám v dobrý konec, tedy vrácení peněz. Ale musím opět čekat.
Jak bude "kauza" pokračovat, zde samozřejmě zveřejním.
Zatím děkuji za pomoc všem zúčastněným.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.