Slevám neuniknete - ani na Omlazení
Ještě toho o slevových serverech mnoho nevíte?
- Jak to funguje - popis na stránkách průkopníka českého hromadného nakupování, serveru Slevomat.cz. Vhodné pro ty, co o slevových servech neví vůbec nic.
- Slevové servery: někde mezi podvodem a báječným byznysem - s řadou závěrů pana Hlavenky sice naprosto nesouhlasím (zdaleka to není taková džungle jak to on popisuje), hodnota článku však spočívá v neuspěchaném pohledu pod povrch a vypíchnutí rozdílů mezi americkým vzorem a českými kopiemi. (Tyto rozdíly ale najdeme v Česku ve všem, jsme prostě jací jsme - včetně novinářů...)
Jak došlo k rozhodnutí začlenit Slevy do Omlazení
Nikdo z kolegů odborníků na internetový marketing mi neuměl jasně odpovědět na otázku, zda jsou slevové servery jen pomíjivou módou, mánií, trendem, který zase pomine, nebo zda mají šanci stát se trvalou součástí marketingového mixu, alternativním způsobem, jak se zviditelnit především pro mladé podnikatelské subjekty z oblasti služeb. Osobně si myslím, že to celkem dobře může být to druhé.
Myšlení ale nestačí, o solidní důkazy svůj odhad nedokážu opřít, a tak tím nejzásadnějším důvodem pro zprovoznění záložky Slevy na Omlazení byl fakt, že americký Groupon.com, jehož model jsme v ČR okopírovali, existuje už od roku 2008, a tak i ty české klony (Slevomat, Vykup to, Za pakatel,...) by mohly či měly existovat spíše roky a ne jen měsíce.
Rozdíl mezi slevovým serverem a agregátorem slevových nabídek
Logo slevovového portálu, který danou slevu zprostředkovává.
Omlazení slevy neposkytuje ani nezprostředkovává. Pouze slučuje (agreguje) nabídky slevových serverů. Nevyjednáváme ani s poskytovatelem slevy (restaurací, kosmetickým salónem,...), ale ani se slevovým serverem. Od slevových serverů pasivně přijímáme data (odbornicím jistě něco řekne zkratka XML) a pokoušíme se je vám předložit v co nejpřehlednější formě.
Z toho vyplývá, že Omlazení za nic neručí a ani ručit nemůže. Tím teď vůbec nemyslím propečenost bifteku zlevněného o 60%, ale třeba i chybějící obrázek v nabídce slevy a také to, do jaké míry je slevový server důvěryhodný a zda byste mu měli svěřit své peníze.
Vybírejte s rozmyslem
První se u nás objevil Slevomat v dubnu 2010 a v té době jistě nikdo neočekával, že do roka a do dne bude na českém trhu na 250 (slovy: dvěstěpadesát) slevových serverů. Jsou všechny věrohodné nebo je lépe se některým z nich vyhnout?
Je až s podivem, že větší skandály se slevovému podnikání zatím vyhýbají. Pár (opravdu pár) drobných excesů se objevilo, ale ty se týkaly vlastních poskytovatelů slev (například jakýsi chytrák prodal bifteky a poté zavřel restauraci).
Pokud někdy slevový server nedostojí svým závazkům, z naší agregované nabídky jej okamžitě vyřadíme. V každém případě vybírejte s rozmyslem, riziko existuje vždy a nikdo ho z vás nesejme. Povinné pojištění proti úpadku v této branži neexistuje.
Návod k použití
Období pro čerpání slevy.
Dalším impulsem pro zavedení agregátoru slevových nabídek na Omlazení byl fakt, že ty již existující agregátory (skrz.cz, slevoman.cz,...) mně osobně příliš nevyhovovaly. Slevy na Omlazení jsem si tedy “nakreslil” a nechal naprogramovat podle svého gusta (což ale neznamená, že nedám na vaše připomínky a nebudu se Slevy pokoušet vylepšit).
V levém sloupci je filtr, nahoře je třídění
Filtr je mnohem důležitější. Dokonce i to políčko pro hledání je vlastně jakýsi filtr. Jak to dělám třeba já? Nejprve si vyberu město (Praha), pak kategorii (gastronomie). A už se můžu kochat. Pokud mám dnes specifické chutě, nebo jsem už těch steaků měl příliš, zadám ještě upřesňující slovo, třeba “sushi”.
Také si můžu říct, že mě zajímají slevy od 60% výše a do 500Kč. I to lze ve filtru jednoduše zvolit. Vybraná sestava filtrů (upřesnění výběru) se zobrazuje v horní části na barevném podkladu. Odsud je možné filtry rušit (jednotlivě nebo všechny najednou) a - především - uložit si daný výběr pro příště... Vyzkoušejte a uvidíte, jak je to jednoduché.
Dnes nové, adresa a mapa
Dvě funkce mi jinde opravdu chyběly . Včera jsem se na nabídku slev díval a dnes mě už zajímají jen ty, které tu nově přibyly. Zatrhnu tedy “Dnes nové” a uvidím jen novinky.
Mapa se zobrazí najetím myší na ikonu vlevo do adresy.
Detail nabídky se mi zobrazí jen najetím myší. V detailu si zkontroluji, jak dlouho nabídka ještě potrvá, kdo ji poskytuje (vidím logo slevového serveru), od kdy do kdy bude kupon případně platit a kde se na sleva koná, tedy adresu a mapu.
Adresu však zatím neposkytují zdaleka všechny slevové servery, a tak pokud v detailu adresu neuvidíte, nedá se zatím nic dělat. Postupně se budeme slevové servery snažit přesvědčit, aby nedělaly drahoty a adresu i období čerpání slevy nám poskytovaly. V takové Chrudimi možná o nic moc nejde, ale třeba v Praze se jen málokdo bude za jedním zlevněným tatarákem vléci z Motola do Kobylis. Ve velkých městech je dobré předem vědět, jak daleko od vás sleva je.
Všechno jde lépe
Už nyní je (na papíře) připraveno pár vylepšení do nové verze, rozhodli jsme se však té úvodní (říkejme jí 1.0) dát nejprve čas na usazení - jistě se tam ještě nějaké drobné nedotaženosti najdou. Na vychytávání mušek zakládáme zvláštní diskuzní téma Slevy na Omlazení - vychytávání mušek první verze
Do verze 1.5 připravujeme především:
- 1. Oblíbené nabídky (nabídku označíte hvězdičkou, pak si dáte zobrazit jen ty ohvězdičkované...)
- 2. Zasílání personifikovaných nabídek emailem (vyberete si, co a jak často)
Váš Lukáš Vodička
P.S. Nabídky na podvodné bezbolestné liposukce se snažíme nezobrazovat. (Přesto občas na nějakou takovouto metodu dočasně narazíte, skrývají se pod nejrůznějšími názvy.)
Komentáře
Zde se můžete Zaregistrovat, případně Přihlásit