Plány Omlazení.cz na rok 2012
Vítejte v roce 2012
Vítejte v roce, kdy se nic závratně dramatického nestane, k žádnému zlomu ani hluboké krizi nedoje. Naopak, hodně věcí se povede, mnoho lumpů bude dopadeno, řada zajímavých projektů rozkvete. (Jiná věc je, jaký pohled na svět nám předloží média.)
Recenze
Grafický návrh jedné recenze
Inspiraci jsme našli a na webech emimino.cz a makeupalley.com. Pro sdílení zkušeností s výrobkem typu řasenka, rtěnka nebo tělové mléko existuje efektivnější formát než volná diskuze: Recenze.
Napsat recenzi řasenky bude trochu pracnější než jen přispět do diskuze příspěvkem typu “ano, ta je dobrá”, věříme ale, že pro většinu z vás to bude zábava.
Budete mít šanci proklepnout zkrášlovací a omlazující výrobky ze všech stran, posoudit, jak moc nebo málo vám pomohly recenze ostatních a v neposlední řadě uvidíte, které výrobky jsou podle vás top a které nikoli v přehledně seřazených žebříčcích.
Tour de Omlazení
První tři ceny Tour de Omlazení očima grafika.
V souvislosti s Recenzemi nás napadlo vás k jejich tvorbě trochu motivovat. Nemáme příliš dobrou zkušenost s Wiki, kde sice občas nějaký návrh z vašich řad dostaneme, je jich však mnohem méně než jsme doufali.
Nakonec jsme se rozhodli podpořit všechny smysluplné aktivity na Omlazení bodovací soutěží (tedy nejen Recenze).
Tour de Omlazení. Tento týden se začíná programovat.
Body budete dostávat za napsání recenze, za návrh hesla do wiki, za diskuzní témata, ke kterým se připojí mnoho různých uživatelek a za pár dalších aktivit. Tour de Omlazení bude trvat cca půl roku (budou tedy dvě do roka) a počítáme s tím, že pro ni získáme takové sponzory, aby vás “závodění” skutečně bavilo. Tour spustíme co nejdříve (zpočátku bez sponzorů v testovacím režimu), následně přidáme Recenze a vyhlásíme cílové odměny. Držte nám palce, aby to nebyly jen reklamní trička, ale třeba zájezd na Malorku pro dva.
Částečné zpoplatnění Bazaru
Předběžná tabulka rozdělení uživatelů Bazaru - záměrně nečitelná :-)
Uživatele Bazaru rozdělíme do tří skupin: Basic, Expert a Profi. Co se týče konceptu, inspiraci si bereme z Mimibazaru, jejich systém nám však připadá komplikovaný, proto jsme se rozhodli jen pro tři skupiny.
Stejně jako udělování hodnocení, či zařazování nepřizpůsobivých inzerentů a kupujících na černou listinu, má i zpoplatnění některých funkcí v Bazaru především preventivní účel.
Móda na Glorii
Nejenom rady budou exklusivně jen na Glorii
Naprosto chápeme, že většina z vás si Glorii vyzkoušela a zase se hezky vrátila ke staré dobré diskuzi o módě na Omlazení. Dáváme si tedy za úkol vylepšit diskuzní a jiné funkce Glorie tak, aby - co se módy týče - předčily to, co vám nabízí Omlazení. Máme na mysli fotogalerie, nahrávání a správu vlastních obrázků, vaše společné nákupy na zahraničních eshopech plus příjemný systém oznamování aktivit, které by vás měly zajímat (komentáře toho, co jste na Glorii vytvořili nebo zaslali a podobně.)
Jakmile si budeme stoprocentně jisti, že Glorie vám - co se módy týká - nabízí více než Omlazení, fórum o módě na Omlazení uzavřeme. Ještě před tím vám představíme jednoduchý způsob jak rychle mezi Omlazením a Glorií přepínat.
Chalupáři a Recenze ojetin
Ukázka wireframu Chalupáři.cz
Recenze ojetin budou asi zajímat vaše pánské protějšky, Chalupáři možná některé z vás, ale zřejmě více vaše rodiče.
Chalupáři už sice běží, zatím je tam však jen neopečovávaná diskuze s nízkou návštěvností. Z chalupářů vytvoříme moderní, jednoduše ovladatelný web. Nezapomeneme na chalupářské blogy, bazar, či pronájem chalup.
Recenze ojetin si kladou za cíl dát dohromady a zpřehlednit všechny dostupné informace o nejpoptávanějších ojetých autech.
Hlas uživatele
Odkaz bude v pravém spodním rohu (samozřejmě česky).
Narazili jsme na zajímavou službu, kterou brzy nasadíme jak na Omlazení, tak na Glorii. Jedná se o UserVoice (www.uservoice.com) a jejím cílem je shromáždit užitečné informace o funkcích a službách, které uživatelům chybí. Oproti Facebooku či anonymní diskuzi má UserVoice následující přednosti:
- Omezený počet hlasů na uživatele - například 10. Uživatel si tak musí dobře rozmyslet, jak se svými hlasy naloží, které vylepšení podpoří a které ne. (Nelze mít všechno hned a tady.)
- Prioritizace. Uživatel může jedné požadované funkci dát jeden, dva nebo tři hlasy najednou.
- Uživatel si sám dá pozor, zda nepožaduje vylepšení, které je již v systému požadováno někým jiným. Jakmile začne psát název svého požadavku, UserVoice mu začne nabízet již existující požadavky k posouzení. Uživatel ví, že se svými hlasy musí šetřit.
- Mezi požadavky na zlepšení může autor webu vložit i své vlastní nápady a nechat tak o nich hlasovat.
Cílem bude lépe vyhodnotit priority, tak aby se nám například nestalo to, co v roce 2011, kdy jsme vrhli energii do záložky Slevy a pak shledali, že slevy vás zajímají jen okrajově, že už si je nacházíte samy a jinými cestičkami (mimochodem, Slevy na Omlazení stále fungují zde: www.omlazeni.cz/slevy/).
Zatím vše
O každé z výše uvedených novinek vás budeme vždy informovat samostatným článkem v okamžiku jejího nasazení do ostrého provozu.
Další nápady na vylepšení jistěš přijdou během roku.
Úspěšného roku.
Roku 2012.
Komentáře
Zde se můžete Zaregistrovat, případně Přihlásit