Když je možnost něco si ulehčit,tak si to ulehčím,proto automat.V ČR je bohužel pořád hodně lidí proti,ale snad to brzy bude lepší a pochopí,že je to paráda
Hodně lidí si automat strašně pochvaluje. Ted s ním občas jezdím a asi i trochu měním názor. Já jsem takový zatracený klasik,mám ráda staré dobré řazení a přišlo mi,že s automatem je řízení až moc lehké,že mě to moc bavit nebude,je to takový reflex čachrovat s tou pákou,navíc jsem vcelku začátečník,řídím 5 měsíců,takže jsem se stejně musela ze začátku učit s manuálem. Ale je to příjemné mít volné ruce,takže asi měním názor. Každý si musí vybrat,co mu sedí.
Mám několik let auto jak s automatem, tak s manuálem, stejná značka, motor, rok výroby a typ auta, takže můžu porovnat i spotřebu. Automat v největší zácpě v Praze žere o 2-3 litry/100 km víc, než manuál. Rozdíl je opravdu vidět, nejde jen o litr na sto kiláků.
Automat je pohodlnější a podle mě i bezpečnější v tom směru, že když se "něco" stane, nemusíte řešit řazení a víte, že jen dáte plyn/brzdu a ruce můžete mít v klidu na volantu. Jenže je otázka, jestli je tohle výhoda třeba pro začínajícího řídiče, jestli by se spíš neměl otrkat s manuálem.
Nevýhodu automatu vidím v pořízení, resp. v omezeném výběru, přeci jen tady není taková nabídka a kdo chce nějaké spešl úpravy, musí kolikrát čekat x měsíců. Dál nevim, jak je to s následnou prodejností, jelikož tady o automaty obecně není takový zájem jako jinde, tak aby šel případně dobře prodat. Taky nutno vzít v potaz, jestli to auto budete řídit jenom vy a příp. jestli budete řídit pouze tohle auto, resp. auta s automatem. Znám ženu-zkušenou řidičku a ta už moc do auta s manuálem sedat nechce, protože si na automat strašně zvykla. Zároveň jestli občas někdo řídí vaše auto, tak aby nebyl automatem zaskočenej apod., přeci jen není tak častý.
Podle mě mají obě auta výhody a nevýhody a je třeba koupi vozu s automatem promyslet v širším kontextu, než jen "ráda řadím". Ostatně, řazení z vás dobrého řidiče neudělá
Cituji Christiania: Podle mě mají obě auta výhody a nevýhody a je třeba koupi vozu s automatem promyslet v širším kontextu, než jen "ráda řadím". Ostatně, řazení z vás dobrého řidiče neudělá
To ani netvrdím, ale pokud opravdu "ráda řadím" , řidička jsem myslím zkušená (řídím denně přes 10 let) a nejezdím trasy, kdy by mi automat nějak extra pomohl (kdybych denně jezdila v centru Prahy, tak automat chci rozhodně), když vezmu v potaz "opravitelnost" automatické převodovky (nějaký starší ročník), vezmu v potaz to, co jsi zmiňovala, tak nemám jediný důvod automat chtít. Prostě jej nepotřebuji.
Cituji Christiania: Jenže je otázka, jestli je tohle výhoda třeba pro začínajícího řídiče, jestli by se spíš neměl otrkat s manuálem.
To rozhodně není a stojím si za tím, že pokud se někdo nenaučí řadit, popřípadě ho řazení nějak stresuje, nemá za volantem co dělat.
Cituji Silvie OK: To rozhodně není a stojím si za tím, že pokud se někdo nenaučí řadit, popřípadě ho řazení nějak stresuje, nemá za volantem co dělat.
Naprosto s tebou souhlasím.
A opravdu mě jímá hrůza, když vidím co mají lidé za názory (viz. Lojzínka). Pak už mě ani nepřekvapuje, že někdo vytlačí druhé auto na dálnici
Reaguji na Romankaa: za prvé: nechápu, že když jsi uměla s benzínem, že ti to chcíplo s dieselem, vždyť ten se ti rozjede sám, bez plynu jen při záběru spojky, ale to je OT
Automata mám ve VW Eos 2.0 TDI, je to novější automat typu DSG. Velká bolest automatů je ta, že je tam pomalejší reakce při sešlápnutí plynového pedálu a přenesení trakce na pneumatiky, vždycky je tam sekundová prodleva, než se auto rozjede, proto při předjíždění se občas vyplatí zařadit Sko, aby ti automat sám nepřeřadil a motor se vytáčel do vyšších otáček. Jinak je automat hrozně pohodlný, ale manuál je manuál, ale to je každýho věc a pocit, s čím se mu řídí líp. Když se cítíš bezpečněji a sebevědoměji na silnici s automatem, tím líp pro tebe a pro všechny ostatní řidiče, které potkáš
Cop se týče samovolného řazení automatu, tak to se naučíš, zvykneš si. Paradoxně musíš mít pravou nohu citlivější než levou, kterou potřebuješ u manuálu na spojce, tady využiješ pravou, protože jenom s ní budeš ovládat plyn a brzdu (ano, zažila jsem i umělce, co pravou nohou chtěli šlapat na plyn a levou na brzdu).
Reaguji na Christiania: řekla bych, že aspoň 50% nově zakoupených aut vyšší střední třídy značky VW, BMW, Mercedes, Audi, ... jsou automaty.
Reaguji na Silvie OK: Opravitelnost automatické převodovky by se nemusela brát v potaz, kdyby majitelé aut pravidelně měnili olej v převodovce v autorizovaném servisu VW, kde jsem si kupovala nový vůz (tenkrát 2007) mi bylo dokonce řečeno, že se olej měnit nemusí, jelikož je doživotní to je to samé, jako když někdo jezdí LongLife a olej v motoru mění po 30.000km (zvlášť, když je to diesel) ... pak se nedivme, že auta najedou 160.000km a dělá se generálka motoru
Cituji CarolineSweet: řekla bych, že aspoň 50% nově zakoupených aut vyšší střední třídy značky VW, BMW, Mercedes, Audi, ... jsou automaty.
V ČR? Zdroj? Děkuji
Reaguji na Christiania: žádný zdroj, moje zkušenosti
Všimni si začátku věty "řekla bych ..."
Cituji Lojzínka: A ANO, světe div se, v našem státě není povoleno za jízdy telefonovat, alke pouze PSÁT SMS, takže Tě zklamu, ale neporujušuji zákaz volání, ale legálně si sms-kuji !
Už to nehul a nauč se zákony!! Takovou blbost jsem dlouho neslyšela. A k tomu co jsi psala předtím, holka, holka, ty jsi mimo mísu. Nechtěla bych tě potkat na silnici. Chápu, že Bajina se tě zastává, když jste kamarádky, nikdo normální by se tě nezastal.
Jinak já mám automat a nic jiného nechci.
Reaguji na Romankaa: joo tak takové by se mi také libilo... jen ta cena ....
Reaguji na Zouie:
No nakonec nemám ani jedno, pořídila jsem A3jku, v automatu, třídveř a jsem moc spokojená
Reaguji na Romankaa:
automat je dobrá věc,ale zas jak na co,já bych ho nechtěl.Já mám manuál a kam potřebuji tam si zajedu a je jedno jestli do prahy nebo do zahraničí.A to těch rychlostí mám na řazení mnohemí více než je obvyklé.
Hlavní převodovka + redukční převodovka+3 synchronizovaný stupěň na naviják a jsme na 22 rychlostních kvaltech.A u redukce se řadí s meziplynem.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.