Cituji mishenka: Jinak na kruháku na Ptuj by se nic neplatilo ještě tam neni dálnice
Kruhák,kde se odbočuje na Ptuj,nevím přesně kolikátý to je.Dva roky zpět jsme taky dálnici objeli a už loni tam měli turisti problémy,bo naštvaní Slovinci je tam bez pardonu kasírovali a nic jim nepomohlo tvrzení,že z dálnice nesjíždějí a na kruháku taky značka není.Bohužel se s nima nebylo možné rozumně domluvit.Takže už loni i letos raději 30 euro za známku než riskovat 300 euro pokutu.
Je možný, že jsme jeli jinudy, nevim jeli jsme podle Blesku nebo čeho. Třeba je kasrovali za něco jiného. My tak jeli druhym rokem a všechno ok.
Podle mě je také lepší jezdit přes noc, aspon je všude klid i policajtíci spinkají.
Cituji mishenka: Podle mě je také lepší jezdit přes noc, aspon je všude klid i policajtíci spinkají
Taky jezdíme na noc ale prostě jsem to neriskla.Těch 30 euro už nás nevytrhne v ceně dovolené.
To věřim, ale peníze jsou pořád peníze. Tak my tam byli okolo 3 hodiny v noci takže tam nebylo ani auto.
A pak je taky dobrý mít sebou peníze, kdyby se stalo něco s autem - pokud ho nemáte v záruce, když je to 407, tak by mohla - ale vyrábí se už dýl.
tywee : jj to je jasné, bez peněz nikam auto máme 4 roky, takže relativně nové, porucha snad nehrozí, ale člověk nikdy neví.
Cituji Lejlaaa: auto máme 4 roky, takže relativně nové
Před cestou zkontrolovat v servisu a je to OK.
Reaguji na Lejlaaa: takže žádná záruka. Tak jak psala Laky, zkontrolovat auto v servise. Zjistit si na asisteční službe na co je nárok - abyste se nedivili, že zavoláte na asistenčku a ona vám řekne, že na nic. Pokud není při poruše na nic nárok, tak zkusit se poptat, zda lze připojistit. Jasně, že se můžete zeptat i na DN, na odtah vozu do ČR. Nezapomen, ze v zahraniči je všechno mnohonásobně dražší. A náhradní dily kor. Navíc servisy v zahraniči jsou často pomalejší, mají na vše čas.
Všechny poruchy se tam řesí odtahem, na silnici tak leda výměnu kola, start přes kabely.
V Chorvatsku je možné kontaktovat autoklub HAK - zkus si najít na něj stránky. Připadně tam mají smlouvu Slovinci - TBS.
Pak je potřeba cestovni připojištění. Dobré je mít i takové, ktere pokryje, kdybyste tam něco rozbili.Případne, kdybyste se potápěli, lezli někdě po horách - připojistit. Dobré je od VZP, ČP.
Cokoli se stane, kontaktovat vždy asistnční službu, jsou nonstop a máte nárok na jejich služby. Když půjdete k lékaři, tak nejdříve volat na as. službu, měli by vám sehnat lékaře, ci doporučí kam jít. Pokud by nemohli vám sjednat a zaplatit pomoc, nechávat si učty. Proplatí. Důležitý je ale hlásit.
Než pojedete, tak si určitě na netu najít čislo na velvyslanectví CR.
Mít ofocené OP a ty mít jinde, než originály, pokud nepojedete na pasy. To samý ale udělat s pasy.
A hlavně fakt pravidelný přestávky. Teď jsem viděla v TV, kdy řidič busu měl mikrospánek a kosil auta, co byli v zácpě na dálnici. Bylo to hnusný, opravdu.
A uvědomit si, že Chorvati jsou prasata na řízení - takže opravdu dávat pozor.
Pamatuji si případ, kdy Česi skončili s autem na stromě, na skále, když je Chorvat vytlačil. Tenkrát jsme to rešili společně s cestovním oddělením, protože tam byli mrtvý. A reknu, ze to byl ošklivý případ i přes ten telefon.
Cituji tyweee: A hlavně fakt pravidelný přestávky
To jednoznačně,nejezdit na Redbull a podobné nesmysly,člověk co není zvyklý jezdit dálky neodhadne své síly.Ne nadarmo profi šoféři mají pauzu každé čtyři a půl hodiny.
Auto je 14 dní po velké technické tříhodinové prohlídce, takže snad vše OK. A jinak katastrofické scénáře si předem malovat nechci,to by člověk nemohl jet nikam. Pojištění je samozřejmost, to mám pokaždé, co někam cestuju. Děkuju za rady
Cituji Lejlaaa: katastrofické scénáře si předem malovat nechci,to by člověk nemohl jet nikam
Jasně,že nene.Ject hezky v klídku,však má člověk dovču a žádný stres.
A to samý platí i pro IT. Asistenčku pro peugeot - na to zapomen, ty ti za vlastní peníze pomůžou jen v ČR, když je to auto mimo záruku.
A 4 leté auto se ti může podělat jedna dvě. Možná můžeš zkusit sednout k netu a najít si servisy v okolí, kam pojedete.
Možná se ti to zdá katastrofický,ale lepší být připravená, než se pak divit.
V IT je to taky s pomocí na dlouhé lokty. Mají tam ty své pauzy.
Jo, dobrý je mít sebou embasovanou kartu = vystouplá čísla. Kdyby se něco stalo s autem, tak, i když byste třeba měli narok na NV přes asistenční službu, tak autopůjčovny v zahraniči si často na kartě bloknou nějakou častku,ale chtěji tenhle druh karty.
Do ČR často NV nepůjčuji. Ještě nás stále mají jako tu zemi, kde žijem na stromech. Neradi pouští NV za hranice.
I když se to lepší.
Jinak, pokud by se stale porucha, často záleží, co se stalo, jak dlouho bude vůz v servise. Ty pojištovny, co jsme dělali, tak třeba po sedmi dnech, kdy je vůz v servise, tak zaplatili nějakou častku na převoz do vlasti.
Při DN se může udělat repatriace vozidla. Některé pojištovny ji zaplatí celou,ale musíte mít POV + HAV u jedné poj.NEvím, kde to auto je pojištěné,ale třeba Uniqa a CSOB toto nabízela.
A dost přednášky. Už rok tam nepracuju a furt s tím otravuju
Reaguji na Lejlaaa:
chápu tě,ale člověk nikdy neví, jakého bl.bce potkáš na silnici. A pak jsi ráda, že jsi. A taková nehoda v cizině je pěkně na ***.
Každopádně, jak se stane DN i menší v zahraniči, tak hned volat policii a mit sebou zápis o DN, co dostáváš od pojištovny. Případně si ho na pojistovně vem. Měli by ho mít na každé pobočce.
Nechci strašit,ale opravdu za těch 6 let, spousty lidi skončili par km za hranicema a pak byli vzteklý na nás, jak kdybysme za to mohli. Mě jich bylo upřímně líto, těší se a pak je sklame třeba nějaka kravina,co ale nejde sehnat.
tywee: No já si hned říkala, že ty asi budeš z oboru moc děkuju za rady, neboj, nejsem z těch lechkomyslných, co si jezdí bez pojištění atd., navíc přítel, ten by jen tak nevyjel na takovou vzdálenost. Jen věřím tomu, že jak člověk začne myslet na nehody a coby kdyby, tak si to spíš přivolá. Takže pěkně pozitivní myšlení a radost z dovolené
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.