Převod mezi státy EU má být 4 dny. Realita je ovšem jiná. Aspoň se nám stalo, že to trvalo 10 pracovních dní.
Přítel má na SK dcery. Nechával přes ně něco posílat na učet Reifky do ČR a trvalo to právě 10 pracovních dnů. Ze Slovenské Spořitelny to odeslali ten den, co to bylo zadáno. Díky tomu, že kurz € jde dolů každý den o nějaké halíře, tak bylo znát to, že po připsání na účet příjemci, chyběli nějaké koruny. - cca 400 Kč + 300 Kč za převod. Posílala se částka 700€.
Jak je to možné? Nikdo nám to neumí, ci nechce vysvětlit. Když jsem volala na infolinku, tak to házeli na druhou banku,ale jak jsem poté zjistila, tak banka, která přijme ony peníze, tak posíla nějakou zprávu bance, co peníze odesílala.
Takže česká banka si klidně nějaký ten den nechá peníze, poté je připíše za nejaký den na účet příjemce a rozdíl těch pár dnů, kdy € klesá, si prostě nechá.
Kdyby byl kurz naopak, tak by to pro banku nebylo výhodné.
Jde se nějak bránit?
Čekáme na peníze za prodej bytu na SK. Jelikož hypotéku dostávají noví klienti banky, tak se čekalo na několik výplat, co jim příjde na učet u banky, co jim hypo poskytuje. € jde neustále dolů. Nyní se vše bude posílat na GE Money, kde mi tvrdí, se takové věci nedělají, aby si několik dnů nechávali klientovi peníze, atd. Ale realita může být jiná.
Děláte tu někdo v bance, či jste posílali/odesílali peníze do jiné země? Jak dlouho opravdu trvá převod? Popřípadě na koho se obrátit, pokud si banka peníze ponechá pro sebe nějaký ten den?
Ještě bych podotkla, když jsem volala na infolinku GE MONEY, aby mi řekli, co dělat, když nastane situace, kdy to bude trvat dýl, než nějaká norma EU a budu mít info, že už peníze dostali, tak co dál? Slečna na lince mi řekla, že potřebuje datum, kdy to mělo dojít k nim do banky a přesnou částku,ale ne v €,ale v CZK. Na můj dotaz, jak to mám asi zjišťovat, když kurz se neustále měni a třeba info o tom, že to mělo dojít do GE dostanu dva dny poté, tak jak to přepočítat přesně na korunu, tak neuměla říct.
Nekdy mám pocit, že si z nás banky dělají srandu. V lednu jsem si psala o nějaké info a bylo mi odpovězeno, ať se pozeptám na online chatu, co mají na svych stránkach. Tam mi řekli, že to mi nezjistí,ale ať si zavolám na infolinku a když jsem si zavolala, tak mi řekli, že musím na pobočku - prostě jedna ruka neví, co dělá druhá.
Ahoj..můžu ti poradit jedině jedno,neposílej to přes banky,přivez si to v hotovosti,rozměň ve směnárnách...nejen,že tě banky oberou na poplatcích,dají ti ještě nízký kurz..já co jsem posílala peníze kdy byl kurs 25,50..jsem se dočkala kurzu 23něco a ještě si berou snad nějaké procenta z převedené částky..přišla jsem o 10 000,- nebo 12 000,-..už nikdy přes banky peníze posílat nebudu..
U raifky je snad možnost mít účet ve více měnách, ale nevím, zda u všech typů účtů. Je samozřejmě nejlepší si eura nechat poslat na EURový účet a převádět si to podle kurzů, pokud je taková možnost. S těmi deseti dny je to fakt hrozné, ani se mi nechce tomu věřit, ale chyba se může stát vždycky, takže by to snad mělo jít normálně reklamovat, asi doložit kopii odcházející platby a ať se k tomu banka vyjádří, ale náhradu asi nečekej, spíš jen vysvětlení.
Pokud prevadis penize do zahranici standardni doba je D+2, paklize ale prevadis pouze eura v hodnote do max. 50 tis. EUR jedna se o tzv. preshranicni prevod a k pripsani na ucet prijemce by melo dojit do lhuty D+1 (tj. den po odeslani platby). Krome toho je preshranicni prevod levnejsi nez klasicky zahranicni prikaz a nemela bys platit procenta z prevadene castky (ale je pravda, ze kazda banka muze mit platby osetreny jinak)
Paklize platba prisla az za 10 dni, reklamuj (idealne ofot napr. obrazovku z internetoveho bankovnictvi s prikazem a datumem odeslani) a zadej nahradu uslych uroku, paklize se vyrazne pohnul kurz tak i kurzovou ztrátu.
Pa
Ahoj, bohuzel ty peníze nejdou převézt, jelikož je to prodej bytu a kupující si bral 100% - chtěli jsme to tak udělat,ale nevyšlo to.
Ten převod na Raifku šel někomu dalšímu. Jelikož jsme měli finační tíseň, tak nám přítelova dcera platila nájem.
My jsme po všech problémech, co byli kolem, tak konečeně se dozvěděli, že vše se posílálo minulý čtvrtek - zatím nic tedy nedošlo.
NEvím, zda mi někdo poradi,ale konečně po všech utrapách a story od kupce - vykládal nam, že peníze banka poslala už několikrát a zatím pouze podepsal svolení k odeslaní - takže peníze odešly 8.6. a stále nikde.
Byla udělána i reklamace a stále nic. Nejhorší je, že jak banka na SK, tak i tady, tvrdí pokaždé něco jiného.
Už v tom, že převod může trvat 5 dní, slovenská tvrdí 5 až 7 pracovních dnů. Pokud se prý jedna o vyšši částku, tak nějakou dobu trvá i zaučtování.
Ge Money mi tvrdí, že do 5 pracovních dnů je proveden převod i spracování. To s těma 5 dni spracování vyšši částky nam dneska zjistila právě Slovenská Sporitelna, kdy se řešilo co se děje.
Jinak na GE mi tvrdili i to, že mezinárodní převody jdou pres CNB a že Slovenská Sporitelna není jejich korespondenčni partner, přitom je.
tyweee
Já nechci provokovat, ale nebylo by jednodušší a možná i levnější si pro ty peníze zajet osobně a udělat si výlet? Cash, na dřevo...
Ale tak snad to skončí dobře.
lulamae
To nejde, je to hypotéka - nikdo ti hypoteku nevyplatí na ruku. To víže jsme to tak chtěli udělat,ale ve smlouvě je můj učet a tak jedině na účet
Nevím, jak na SK, ale u nás jde euro pořád nahoru.
Existuje institut "bankovního ombudsmana" pro takovéto případy, obrať se na něj.
Canan
V době, kdy jsem psala začátek diskuze, tak € šlo dolu. Pak diky tomu Řecku a vůbec šla koruna docela dolu. Díky za info ohledně ombudsmana.
A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.